Polityka prywatności dotycząca Aplikacji Lidl

Wersja 2.0; stan na 23.08.2019

Dziękujemy za korzystanie z Aplikacji Lidl (dalej „Aplikacją”) i zainteresowanie naszą polityką prywatności (dalej „Polityka). Chcemy, aby użytkownicy naszej Aplikacji czuli się komfortowo i bezpiecznie, a ochronę danych postrzegali jako wyznacznik naszej jakości i dbałości o klienta.

Poniższe postanowienia dotyczące ochrony danych zawierają informacje o rodzaju i zakresie przetwarzania Państwa danych osobowych przez spółkę Lidl sp. z o.o. sp. k. ul. Poznańska 48 Jankowice, 62-080 Tarnowo Podgórne (dalej: „Lidl”, „my”, „przez nas”). Dane osobowe to informacje, które są bezpośrednio lub pośrednio przyporządkowane albo możliwe do przyporządkowania do konkretnej osoby. Jako podstawa prawna ochrony danych służy w szczególności Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO).

W odniesieniu do usługi myLidl (dalej „Moje Konto Lidl” - więcej w punkcie 9) administratorem danych osobowych jest Lidl Stiftung & Co. KG Stiftsbergstraße 1, 74172 Neckarsulm.

Spis treści

1. Zestawienie
2. Pobieranie naszej Aplikacji w poszczególnych sklepach z aplikacjami
3. Korzystanie z naszej Aplikacji
4. Dostęp do funkcji i czujników Państwa urządzenia mobilnego
5. Analiza użytkowana i reklama
6. Retargeting / internetowa reklama behawioralna
7. Inne funkcje
8. Odbiorcy danych spoza UE
9. Korzystanie z Mojego Konta Lidl
10. Prawa osoby, której dane dotyczą
11. Osoba kontaktowa 
12. Nazwa i dane kontaktowe właściwego administratora ochrony danych odpowiedzialnego za przetwarzanie oraz dane kontaktowe inspektora ochrony danych

 
1. Zestawienie

Przetwarzanie danych przez spółkę Lidl sp. z o.o. sp. k w ramach korzystania z naszej Aplikacji można podzielić na trzy kategorie:

  • Podczas pobierania naszej Aplikacji wymagane informacje są przesyłane do danego sklepu z Aplikacjami.
  • Aby umożliwić Państwu korzystanie z licznych możliwości, takich jak np. znajdowania sklepu Lidl w pobliżu, nasza Aplikacja potrzebuje dostępu do różnych funkcji Państwa urządzenia mobilnego.
  • Podczas korzystania z naszej Aplikacji następuje wymiana różnych informacji między Państwa urządzeniem końcowym i naszym serwerem. Mogą to być również dane osobowe. Zgromadzone w ten sposób informacje są wykorzystywane m.in. do:
    • ułatwiania zakupów w sklepie stacjonarnym Lidl lub na jednej z naszych stron internetowych,
    • optymalizacji naszej Aplikacji,
    • i wyświetlania reklam w wyszukiwarce Państwa urządzenia końcowego lub w formie tzw. powiadomień push.

 

2. Pobieranie naszej Aplikacji w poszczególnych sklepach z aplikacjami

Podczas pobierania naszej Aplikacji operatorzy poszczególnych sklepów z aplikacjami (Apple Appstore lub Google Play) automatycznie przetwarzają w szczególności dane takie jak:

  • nazwa użytkownika w sklepie z aplikacjami,
  • adres e-mail zapisany w sklepie z aplikacjami,
  • numer klienta z Twojego konta w sklepie z aplikacjami,
  • pora pobrania,
  • informacje dotyczące płatności,
  • indywidualny numer identyfikacyjny urządzenia.

Nie mamy wpływu na to gromadzenie danych i nie jesteśmy za nie odpowiedzialni. Więcej informacji na temat tego przetwarzania danych można znaleźć w Polityce prywatności danego sklepu z aplikacjami:

 

3. Korzystanie z naszej Aplikacji

Cel przetwarzania danych / podstawy prawne:

Podczas korzystania z naszej Aplikacji automatycznie i bez Państwa udziału przesyłamy na nasze serwery informację takie jak:

  • urządzenie mobilne, na których uruchamiają Państwo naszą Aplikację,
  • adres IP Państwa urządzenia mobilnego,
  • datę i godzinę wejścia,
  • zapytanie klienta,
  • kod odpowiedzi HTTP,
  • ilość przesłanych danych oraz
  • użytą wersję Aplikacji

i tymczasowo zapisujemy w tak zwanym pliku dziennika w następujących celach:

  • ochrona naszych systemów,
  • analiza błędów,
  • zapobieganie przypadkom nadużyć lub oszustw.

Jako podstawa prawna przetwarzania adresu IP służy artykuł 6 ustęp 1 litera f) RODO. Nasz uzasadniony interes wynika z wymienionych powyżej celów przetwarzania danych.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane / kryteria ustalania tego okresu: dane są przechowywane przez okres siedmiu dnia i następnie automatycznie usuwane.

 

4. Dostęp do funkcji i czujników Państwa urządzenia mobilnego

Cel przetwarzania danych / podstawy prawne:

Dane lokalizacyjne

Jeżeli w ramach korzystania z naszej Aplikacji albo w ustawieniach swojego urządzenia mobilnego wyrazili Państwo zgodę na tzw. geolokalizację, używamy tej funkcji, aby oferować Państwu indywidualne usługi odnoszące się do aktualnego miejsca pobytu. W ramach funkcji „Wyszukiwanie sklepów” przetwarzamy w szczególności Państwa lokalizację na bazie GPS i sieci komórkowej, aby móc wyświetlać sklepy znajdujące się w pobliżu.

Zdjęcia / media / pliki Państwa urządzenia mobilnego / treści zawarte na nośnikach danych USB (czytanie, zmienianie, usuwanie)

Jeżeli za pośrednictwem naszej Aplikacji sporządzą Państwo listę zakupów lub koszyk towarów, to w zależności od miejsca zainstalowania Aplikacji i dostępnej ilości pamięci zostaną one zapisane bezpośrednio w pamięci Państwa urządzenia mobilnego lub na podłączonym nośniku danych.

Informacje o Wi-Fi

Nasza Aplikacja korzysta z łącza Wi-Fi Państwa urządzenia mobilnego, aby uzyskać połączenie z internetem.

Inne funkcje lub czujniki urządzenia

Poprzez dostęp do innych funkcji i czujników Państwa urządzenia mobilnego nasza Aplikacja uzyskuje w szczególności możliwość pobierania danych z Internetu i przetwarzania komunikatów o błędach. Dodatkowo umożliwia to uruchomienie naszej Aplikacji przy uruchamianiu urządzenia i dezaktywację stanu spoczynku urządzenia. Poza tym, jeżeli wyrazili Państwo na to zgodę, nasza Aplikacja może wysyłać Państwu tzw. powiadomienia push i informować w ten sposób o aktualnych ofertach i promocjach.

Za podstawę prawną przetwarzania danych lokalizacyjnych służy Państwa akceptacja zgodnie z artykułem 6 ustęp 1 litera a) RODO.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane / kryteria ustalania tego okresu: po zakończeniu korzystania z naszej Aplikacji Państwa dane lokalizacyjne zostaną usunięte.

 

5. Analiza użytkowana i reklama

Cel przetwarzania danych / podstawy prawne:

Aby ulepszyć funkcje naszej Aplikacji oraz naszą ofertę i jej sprzedaż, tworzymy spseudonimizowane profile użytkowników służące do identyfikacji zwyczajów użytkowników. Jako podstawa prawna służy tu artykuł 6 ustęp 1 litera f) RODO. Przystosowanie do preferencji użytkowników i ciągła optymalizacja naszej Aplikacji w celu zapewnienia przyjemniejszych zakupów i unikania wyświetlania reklam, które nie wzbudzą Państwa zainteresowania, leżą zarówno w Państwa, jak i w naszym interesie, a tym samym należy je traktować jako uzasadnione w rozumieniu powyższego przepisu. W ramach analizy użytkowana i reklamy korzystamy z następujących usług:

Google Analytics

W ramach tej Aplikacji korzystamy z Google Analytics, usługi Google LLC (dalej „Google”) w celu analizy zwyczajów użytkownika. Google przetwarza przy tym następujące informacje:

  • urządzenie mobilne, na których uruchamiają Państwo naszą Aplikację,
  • typ / wersja przeglądarki,
  • używany system operacyjny,
  • adres IP,
  • godzina wysłania zapytania na serwer.

Informacje te wykorzystujemy, aby:

  • analizować korzystanie z naszych stron internetowych,
  • sporządzać raporty o aktywności na stronach internetowych
  • i świadczenia innych usług związanych z korzystaniem ze stron internetowych i internetu w celu przeprowadzenia badań rynkowych i dostosowania zawartości tych stron internetowych do preferencji użytkowników.

Adresy IP są anonimizowane, tak aby nie było możliwe ich przyporządkowanie (tak zwane maskowanie IP). W dowolnym momencie, ze skutkiem na przyszłość mogą się Państwo sprzeciwić korzystaniu z Google Analytics w punkcie menu „Google Analytics & Adjust” tej Aplikacji.

adjust

Nasza Aplikacja korzysta z usługi analitycznej adjust, produktu firmy adjust GmbH. Jeżeli zainstalują Państwo naszą Aplikację, adjust zapisze dane dotyczące instalacji i zdarzeń (np. skorzystania z Aplikacji). Pozwala nam to zrozumieć, jakie interakcje podejmują Państwo z naszą Aplikacją. Dzięki temu możemy również analizować i ulepszać nasze mobilne kampanie reklamowe. Do sporządzania tych analiz adjust wykorzystuje:

  • IDFA (Identifier for Advertising = identyfikator wyświetlania reklam na urządzeniach z systemem iOS) lub identyfikator wyświetlania reklam Androida,
  • adres IP-/ MAC,
  • nagłówek HTTP oraz
  • informacje dot. Państwa urządzenia mobilnego (dodatkowo: godzinę wejścia, kraj, język, ustawienia lokalne, system operacyjny i jego wersję oraz wersję Aplikacji).

Przed przetwarzaniem do wyżej wymienionych celów dane te są anonimizowane, tzn. ani my, ani adjust nie może poznać Państwa tożsamości na podstawie tych danych.

IDFA i identyfikator Androida mogą Państwo w dowolnym momencie zresetować lub wyłączyć.

Jeżeli nie życzą sobie Państwo monitorowania przez adjust, w dowolnym momencie, ze skutkiem na przyszłość mogą się mu Państwo sprzeciwić w punkcie menu „Google Analytics & Adjust” tej Aplikacji.

Powiadomienia push za pomocą Accengage

Jeśli aktywowali Państwo odpowiednią funkcję w naszej Aplikacji lub systemie operacyjnym urządzenia mobilnego  wyświetlamy Państwu tzw. spersonalizowane wiadomości push (komunikaty na urządzeniu mobilnym wyświetlane bez otwierania naszej Aplikacji zarówno na ekranie blokady, wyświetlaczu głównym, jaki podczas korzystania z innych Aplikacji). Kliknięcie / dotknięcie powiadomienia push powoduje otwarcie naszej Aplikacji, o ile nie była jeszcze uruchomiona, i wyświetlenie wiadomości. Do tworzenia i wyświetlania tych powiadomień push wykorzystujemy narzędzie Accengage udostępniane przez firmę Accengage SAS. Narzędzie to tworzy spseudonimizowane profile użytkowników i przyporządkowuje je do jednoznacznych numerów identyfikacyjnych z wykorzystaniem następujących danych:

  • Apple IDFA (Identifier for Advertisers; numer identyfikacyjny systemu operacyjnego iOS do celów związanych z wyświetlaniem reklam),
  • Google GAID (Google Advertising ID; numer identyfikacyjny systemu operacyjnego Android do celów związanych z wyświetlaniem reklam),
  • Push Notification Token,
  • Mobile Session ID,
  • zwyczaje użytkowników w obrębie Aplikacji (w których obszarach Aplikacji się Państwo zatrzymują i w które linki tam klikają).

Accengage analizuje te informacje na podstawie algorytmu, aby następnie móc wyświetlać Państwu konkretne rekomendacje produktów w formie interesujących Państwa powiadomień push. W żadnym przypadku nie używamy tych danych do ustalenia Państwa tożsamości. Domyślnie nie powiązujemy profili użytkowników z Państwa danymi osobowymi.

IDFA i identyfikator Androida mogą Państwo w dowolnym momencie zresetować lub wyłączyć.

Jeżeli nie życzą sobie Państwo sporządzania profilu i przesyłania powiadomień przez Accengage, w dowolnym momencie, ze skutkiem na przyszłość mogą się mu Państwo sprzeciwić w punkcie menu „Ustawienia / Powiadomienia Push” tej Aplikacji.

Indywidualny profil użytkowania

Za Państwa zgodą łączymy utworzone w ramach tej Aplikacji pseudonimowe profile użytkowników z Państwa danymi osobowymi z konta klienta Lidl i analizujemy Państwa zachowania użytkownika na stronach internetowych połączonych z www.lidl.pl, www.lidl-sklep.pl, w Aplikacjach mobilnych i newsletterach od nas i w celach reklamowych.

Po zarejestrowaniu lub zalogowaniu się na Moje Konto Lidl za pomocą naszej Aplikacji profile użytkowania naszej Aplikacji są przetwarzane w sposób spersonalizowany poprzez przypisanie Państwa danych zapisanych na Moim Koncie Lidl i połączenie ich z przedstawionymi powyżej innymi danymi dotyczącymi użytkowania.

Utworzony w ten sposób spersonalizowany profil użytkownika pozwala nam lepiej dopasować reklamy, w szczególności w formie wiadomości typu push, newsletterów, reklam wyświetlanych na stronach internetowych i reklamy drukowanej, do Państwa osobistych zainteresowań i jeszcze bardziej udoskonalić nasze oferty internetowe.

Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi zgoda udzielona przez Państwa zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

W punkcie menu „Google Analytics & Adjust”  w Aplikacji mogą Państwo w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na tworzenie spersonalizowanych profili użytkowania ze skutkiem na przyszłość.

Jeżeli nie chcą już Państwo otrzymywać od nas powiadomień push, mogą Państwo:

  • całkowicie zablokować przesyłanie powiadomień push na swoim urządzeniu końcowym
  • lub wstrzymać wysyłanie tych powiadomień w punkcie menu „Powiadomienia push” w naszej Aplikacji na Adroida.

Odbiorca danych / kategorie odbiorców danych:

Informacje wygenerowane przez Google Analytics o użytkowaniu są z reguły wysyłane na serwer Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043 w USA i tam zapisywane. W żadnym wypadku Państwa adres IP nie jest powiązywany z innymi danymi Google. Wygenerowane przez adjust informacje o Państwa użytkowaniu są przesyłane na serwery adjust GmbH, Saarbrücker Str. 38a, 10405 Berlin, Niemcy i tam zapisywane. Wygenerowane przez Accengage informacje o Państwa użytkowaniu są przesyłane na serwer Accengage SAS, 31 Rue du 4 Septembre F-75002 Paryż, Francja i tam zapisywane. Informacje te są również przekazywane osobom trzecim, o ile jest to wymagane prawem lub jeżeli osoby trzecie przetwarzają te dane na zlecenie i pod kierunkiem.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane / kryteria ustalania tego okresu: po anonimizacji Państwa danych osobowych ich powiązanie z konkretną osobą nie jest już możliwe. Dane opracowane statystycznie są usuwane w Google Analytics, w oprogramowaniu adjust i w oprogramowaniu Accengage po 26 miesiącach. W raportach sporządzonych na podstawie Google Analytics, adjust lub Accengage nie znajduje się już żadne odniesienie do osoby.

Możliwości sprzeciwu / opt-out

Jeżeli nie życzą sobie Państwo monitorowania, w dowolnym momencie i ze skutkiem na przyszłość mogą się Państwo sprzeciwić poszczególnym rodzajom monitorowania w następujący sposób:

Google Analytics i adjust: poprzez wyłączenie odpowiednich okienek w punkcie menu Aplikacji „Dodakowe informacje/Wskazówki prawne”.
Accengage: poprzez wyłączenie odpowiedniego okienka w punkcie menu Aplikacji „Ustawienia / Powiadomienia push”.

 

6. Retargeting / internetowa reklama behawioralna

Cele przetwarzania danych / podstawy prawne:

Korzystamy również z technologii retargetingu oferowanych przez różnych dostawców. Umożliwia nam to dostosowanie naszej oferty internetowej do Państwa preferencji.

Nasza Aplikacja przetwarza w tym celu następujące identyfikatory reklamowe:

Apple IDFA (Identifier for Advertisers; numer identyfikacyjny systemu operacyjnego iOS do celów związanych z wyświetlaniem reklam) oraz

Google GAID (Google Advertising ID; numer identyfikacyjny systemu operacyjnego Android do celów związanych z wyświetlaniem reklam).

W celu tzw. retargetingu informacje o Państwa aktywności (np. oglądane artykuły) są gromadzone w celach marketingowych, zapisywane w powiązaniu z identyfikatorem reklamowym i analizowane przy użyciu algorytmu. Następnie na stronach internetowych i w Aplikacjach mobilnych naszych partnerów wyświetlają się indywidualne rekomendacje produktów w formie spersonalizowanych dla Państwa banerów reklamowych.

W żadnym przypadku nie można użyć tych danych do osobistej identyfikacji użytkowników naszej Aplikacji mobilnej. Nie ma miejsca przetwarzanie bezpośrednich danych osobowych ani powiązywanie profili użytkowania z danymi osobowymi.

Podstawę prawną tego przetwarzania danych stanowi artykuł 6 ustęp 1 podpunkt f) RODO. Stosowanie targetingu ma zagwarantować, że na Państwa urządzeniach końcowych będą wyświetlane wyłącznie reklamy dostosowane do Państwa rzeczywistych lub potencjalnych zainteresowań. Unikanie wyświetlania reklam, które nie wzbudzą Państwa zainteresowania, leży zarówno w Państwa, jak i w naszym interesie.

Jeżeli jednak nie życzą sobie Państwo wyświetlania spersonalizowanych banerów reklamowych sklepu internetowego Lidl, mogą Państwo wyłączyć usługi w środowisku Aplikacji mobilnej (np. na swoim smartfonie). Aby wyłączyć usługi retargetingu, należy dokonać odpowiednich ustawień w swoim systemie operacyjnym lub postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami:

Android (wersja 2.3 i wyższa)

Instrukcje dotyczące aktywacji opcji „Rezygnacja z reklamy behawioralnej” można znaleźć tutaj: Pomoc Google Play. Jeżeli na swoim urządzeniu nie mają Państwo zainstalowanych usług Google Play, z zasady nie otrzymują Państwo również usług retargetingu.

iOS (wersja 6 i wyższa)

Instrukcje dotyczące aktywacji opcji „Ograniczenie śledzenia reklam” można znaleźć tutaj: Wsparcie Apple.

Należy pamiętać, że jest to ustawienie urządzenia. W związku z tym wstrzymana zostaje reklama behawioralna od wszystkich dostawców.

Należy również pamiętać, że niektóre Aplikacje mobilne korzystają z funkcji technicznej zwanej „WebView”, która umożliwia programistom wyświetlanie Aplikacji internetowych lub stron internetowych bezpośrednio w Aplikacji – bez opuszczania Aplikacji i otwierania przeglądarki. WebView może być niezależny zarówno od ustawień przeglądarki, jak i Aplikacji, dlatego zalecamy również wyłączenie usług retargetingu w tym specyficznym środowisku, jeśli nie chcą Państwo otrzymywać reklam retargetingowych.

Odbiorca danych / kategorie odbiorców danych:

Na naszej witrynie internetowej korzystamy z technologii retargetingu oferowanych przez różnych dostawców, którzy przetwarzają wymienione wyżej dane w ramach retargetingu. Obecnie korzystamy z serwisu Criteo (Polityka prywatności: http://www.criteo.com/privacy).

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane / kryteria ustalania tego okresu: informacje przetwarzane do celów retargetingu są przechowywane przez 13 miesięcy, a następnie automatycznie usuwane lub anonimizowane.

 

7. Inne funkcje

7.1 Strony internetowe, które można wywołać przez wyszukiwarkę w Aplikacji

Jeżeli za pośrednictwem naszej Aplikacji skorzystają Państwo z innej funkcji (np. logowanie na Moje Konto Lidl, złożenie zamówienia) lub wybiorą specjalne oferty (np. w punkcie menu „Kuchnia Lidla“), to przez wyszukiwarkę w Aplikacji (iOS: Safari/ Android: Chrome) znajdą się Państwo na odpowiednich podstronach naszej strony internetowej www.lidl.pl lub umiejscowionych tam stronach partnerskich. Oferta w naszej Aplikacji i treści internetowe możliwe do wyświetlenia przez wyszukiwarkę w Aplikacji mogą zawierać również linki do innych stron.

Jeżeli wyświetlają Państwo strony internetowe za pośrednictwem wyszukiwarki w Aplikacji (np. przez linki), Państwa dane osobowe są na tych stronach przetwarzane w inny sposób, niż określono w niniejszej Polityce. Niniejsza Polityka obowiązuje tylko w odniesieniu do naszej Aplikacji. Prosimy o zapoznanie się z politykami prywatności poszczególnych stron internetowych. Nie odpowiadamy za udostępniane za pośrednictwem linków i specjalnie oznaczone obce treści i nie utożsamiamy się z ich zawartością. Za nielegalne, błędne lub niekompletne treści oraz za szkody powstałe wskutek wykorzystania albo niewykorzystania tych informacji odpowiada wyłącznie oferent strony internetowej, na którą nastąpiło przekierowanie.

 

8. Odbiorcy danych spoza UE

Z wyjątkiem rodzajów przetwarzania danych przez Google Analytics opisanych w punkcie 5 nie przekazujemy Państwa danych odbiorcom z siedzibą poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym. Opisane rodzaje przetwarzania danych skutkują przekazaniem danych na serwery Google Inc. w USA. W odniesieniu do USA Komisja Europejska podjęła w dniu 12.7.2016 uchwałę, która stanowi, że regulacje EU-U.S. Privacy Shields zapewniają adekwatny poziom ochrony danych (tzw. „decyzja stwierdzająca odpowiedni poziom ochrony” zgodnie z art. 45 RODO). Korzystamy z usług firmy Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, która posiada certyfikat EU-U.S. Privacy Shield.      

 

9. Korzystanie z Mojego Konta Lidl

Cel przetwarzania danych / podstawy prawne:

Aby zapewnić Państwu jak największy komfort podczas zakupów, w przypadku ofert internetowych Grupy Lidl oferujemy stałe przechowywanie Państwa danych osobowych na zabezpieczonym hasłem Moim Koncie Lidl. Po utworzeniu tego konta klienta ponowne wpisywanie danych osobowych w nie jest konieczne.

Mogą Państwo używać Mojego Konta Lidl w niektórych innych serwisach internetowych Grupy Lidl, bez konieczności oddzielnej rejestracji lub ponownego wprowadzania szczegółowych danych użytkownika. W dowolnym momencie mogą Państwo przeglądać i zmieniać swoje dane osobowe zapisane na Państwa koncie klienta.

Aby założyć Moje Konto Lidl, oprócz danych pobieranych podczas zamówienia muszą Państwo wpisać samodzielnie wybrane hasło. Razem z Państwa adresem e-mail tworzy ono dostęp Do Mojego Konta Lidl.

Jako podstawa prawna służy tutaj artykuł 6 ustęp 1 litera b) RODO, co oznacza, że udostępniają nam Państwo dane w celu wykonania umowy.

Odbiorca danych / kategorie odbiorców danych:

W celu realizacji umów kupna-sprzedaży lub innych usług zleconych za pośrednictwem ofert zawartych w Moim Koncie Lidl Państwa dane są przekazywane operatorowi danej oferty. Otrzymuje on dane, które są wymagane do wykonania zleconego świadczenia, tzn.

  • weryfikacja danych do logowania (adres e-mail, hasło, opcjonalny numer telefonu),
  • dane podstawowe (imię i nazwisko, adres).

Innego rodzaju przekazywanie tych danych osobom trzecim jest wykluczone.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane / kryteria ustalania tego okresu: jeżeli usuną Państwo Moje Konto Lidl, Państwa dane zostaną usunięte.

Przetwarzanie i przechowywanie danych należy w pozostałym zakresie do obowiązków danego operatora wykorzystywanej oferty, który wykorzystuje dane niezbędne do wykonania zamówionej usługi w tym celu, a następnie archiwizuje je zgodnie z ustawowymi okresami przechowywania danych (por. w tym celu punkt 3 powyżej).

Administrator danych osobowych:

Administratorem danych osobowych dla usługi myLidl – tj. Moje Konto Lidl - w rozumieniu artykułu 4 punkt 7 RODO jest Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftbergstraße 1, 74167 Neckarsulm.

Prosimy o kontakt z użyciem formularza kontaktowego na stronie: https://www.lidl-sklep.pl/contact.

 

10. Prawa osoby, której dane dotyczą

10.1 Zestawienie

Jeżeli spełnione są odpowiednie warunki prawne, oprócz prawa do odwołania udzielonych nam zgód przysługują Państwu jeszcze następujące prawa:

  • prawo do uzyskania informacji o zapisanych u nas Państwa danych osobowych zgodnie z artykułem 15 RODO,
  • prawo do sprostowania niepoprawnych lub uzupełnienia niekompletnych danych zgodnie z artykułem 16 RODO,
  • prawo do usunięcia zapisanych u nas Państwa danych zgodnie z artykułem 17 RODO,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych zgodnie z artykułem 18 RODO,
  • prawo do przenoszenia danych zgodnie z artykułem 20 RODO,
  • prawo do wyrażenia sprzeciwu zgodnie z artykułem 21 RODO.

10.2 Prawo do uzyskania informacji zgodnie z artykułem 15 RODO

Zgodnie z artykułem 15 ustęp 1 RODO mają Państwo prawo do tego, aby na żądanie otrzymać bezpłatną informację o danych osobowych zapisanych w związku z Państwa osobą. Obejmuje to w szczególności kwestii takich jak:

  • cele, w których przetwarzane są dane osobowe,
  • kategorie przetwarzanych danych osobowych,
  • odbiorca danych lub kategorie odbiorców danych, wobec których Państwa dane osobowe zostały lub zostaną jeszcze ujawnione,
  • planowany okres, przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane, a jeżeli konkretne informacje na ten temat nie są możliwe, kryteria ustalania okresu przechowywania,
  • istnienie prawa do sprostowania lub usunięcia Państwa danych osobowych, prawa do ograniczenia przetwarzania przez administratora lub prawa do wyrażenia sprzeciwu wobec tego przetwarzania,
  • istnienie prawa do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
  • wszystkie informacje o pochodzeniu danych, jeżeli dane osobowe nie są zbierane od osoby, której dotyczą,
  • istnienie zautomatyzowanego podejmowania decyzji łącznie z profilowaniem zgodnie z artykułem 22 ustęp 1 i 4 RODO i – przynajmniej w tych przypadkach – rzeczowe informacje o stosowanej logice oraz zasięgu i zamierzonych skutków takiego przetwarzania wobec osoby, której dane dotyczą.

Jeżeli dane osobowe są przekazywane do kraju trzeciego lub organizacji międzynarodowej, mają Państwo prawo do uzyskania informacji o odpowiednich gwarancjach zgodnie z artykułem 46 RODO związanych z przekazywaniem danych.

10.3 Prawo do sprostowania zgodnie z artykułem 16 RODO

Mają Państwo prawo do zażądania od nas niezwłocznego sprostowania dotyczących Państwa nieprawidłowych danych osobowych. Z uwzględnieniem celów przetwarzania mają Państwo prawo do zażądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych – również za pomocą oświadczenia uzupełniającego.

10.4 Prawo do usunięcia danych zgodnie z artykułem 17 RODO

Mają Państwo prawo do zażądania od nas niezwłocznego usunięcia dotyczących Państwa danych osobowych, o ile zajdzie jeden z następujących powodów:

  • dane osobowe nie są już potrzebne do celów, do których zostały zgromadzone lub przetworzone w inny sposób,
  • odwołają Państwo zgodę, na podstawie której odbywało się przetwarzanie zgodnie z artykułem 6 ustęp 1 litera a) lub artykułem 9 ustęp 2 litera a) RODO i nie będzie istniała inna podstawa prawna do przetwarzania,
  • zgodnie z artykułem 21 ustęp 1 lub ustęp 2 RODO złożą Państwo sprzeciw wobec przetwarzanie i w przypadku artykułu 21 ustęp 1 RODO nie będą istniały żadne nadrzędne uzasadnione podstawy do przetwarzania,
  • dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  • usunięcie danych osobowych jest wymagane do spełnienia obowiązku prawnego,
  • dane osobowe były gromadzone w odniesieniu do oferowanych usług społeczeństwa informacyjnego zgodnie z artykułem 8 ustęp 1 RODO.

Jeżeli ujawniliśmy dane osobowe i jesteśmy zobowiązani do ich usunięcia, to z uwzględnieniem dostępnych technologii i kosztów implementacji podejmujemy stosowne działania, aby poinformować osoby trzecie przetwarzające Państwa dane o tym, że również od nich żądają Państwo usunięcia wszystkich linków do tych danych osobowych lub kopii albo replikacji tych danych osobowych

10.5 Prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych zgodnie z artykułem 18 RODO

Mają Państwo prawo do zażądania od nas ograniczenia przetwarzania, jeżeli zajdzie jeden z poniższych warunków:

  • podważają Państwo prawidłowość danych osobowych,
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem i zamiast usunięcia żądają Państwo ograniczenia wykorzystywania danych osobowych,
  • administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów, w jakich były przetwarzane, jednak osobie, której dane dotyczą są one potrzebne do wysunięcia, wykonania lub obrony roszczeń z tytułu prawa albo
  • złożyli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania zgodnie z artykułem 21 ustęp 1 RODO, póki nie jest jasne, czy uzasadnione powody administratora nie przeważają nad powodami osoby, której dane dotyczą.

10.6 Prawo do przenoszenia danych zgodnie z artykułem 20 RODO

Mają Państwo prawo do otrzymania udostępnionych nam swoich danych osobowych w uporządkowanym, zwyczajowym formacie umożliwiającym odczyt maszynowy oraz prawo do niezakłóconego przez nas przekazania tych danych innemu administratorowi, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody według artykułu 6 ustęp 1 litera a) lub artykułu 9 ustęp 2 litera a) albo na podstawie umowy zgodnie z artykułem 6 ustęp 1 litera b) RODO i
przetwarzanie odbywa się z wykorzystaniem metod zautomatyzowanych.

Przy wykonywaniu prawa do przenoszenia danych mają Państwo prawo do spowodowania, że dane osobowe zostaną przez nas przekazane bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to wykonalne pod względem technicznym.

10.7 Prawo do sprzeciwu zgodnie z artykułem 21 RODO

Pod warunkami zawartymi w artykule 21 ustęp 1 RODO mogą się Państwo sprzeciwić przetwarzaniu danych z powodów, które wynikają z Państwa szczególnej sytuacji.

Powyższe ogólne prawo do sprzeciwu obowiązuje w odniesieniu do wszystkich opisanych w niniejszej Polityce prywatności celów przetwarzania, w ramach których przetwarzanie odbywa się na podstawie artykułu 6 ustęp 1 litera f) RODO. Inaczej niż w przypadku specjalnego prawa do sprzeciwu skierowanego na przetwarzanie danych w celach reklamowych (porównaj powyżej w szczególności punkt 8 i 10.6), zgodnie z RODO do wykonania takiego sprzeciwu jesteśmy zobowiązani, tylko jeżeli poinformują nas Państwo o nadrzędnych powodach, np. możliwym zagrożeniu życia lub zdrowia. Mogą się Państwo również zwrócić do właściwego organu nadzorczego. Właściwym organem nadzorczym na terenie Polski jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.

 

11. Osoba kontaktowa 

11.1 Osoba kontaktowa w przypadku pytań lub wykonania Państwa praw do ochrony danych

W przypadku pytań dotyczących witryny internetowej lub sklepu internetowego Lidl albo w celu skorzystania ze swoich praw związanych z przetwarzaniem Państwa danych (prawo do ochrony danych) mogą się Państwo zwrócić do naszego Biura Obsługi Klienta:

https://www.lidl-sklep.pl/contact

11.2 Osoba kontaktowa w przypadku pytań dotyczących ochrony danych

W razie dalszych pytań dotyczących przetwarzania Państwa danych prosimy o kontakt z inspektorem ochrony danych w firmie Lidl (patrz punkt 12).

11.3 Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego odpowiedzialnego za ochronę danych

Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego odpowiedzialnego za ochronę danych. właściwego organu nadzorczego. Właściwym organem nadzorczym na terenie Polski jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.

 

12. Nazwa i dane kontaktowe właściwego administratora ochrony danych odpowiedzialnego za przetwarzanie oraz dane kontaktowe inspektora ochrony danych

Niniejsza Polityka obowiązuje w stosunku do przetwarzania danych przez spółkę Lidl sp. z o.o. sp. k., ul. Poznańska 48 Jankowice, 62-080 Tarnowo Podgórne („Administrator”) dla Aplikacji Lidl Shopping. Z inspektorem ochrony danych w spółce można się skontaktować przesyłając list na podany powyżej adres, do rąk inspektora ochrony danych lub e-mail na adres ochronadanychosobowych@lidl.pl. W odniesieniu do usługi myLidl (dalej „Moje Konto Lidl” - więcej w punkcie 9) administratorem danych osobowych jest Lidl Stiftung & Co. KG Stiftsbergstraße 1, 74172 Neckarsulm.