Wyścigi samochodowe z najlepszymi przyjaciółmi, lot zwiadowczy w parku dronem lub dodatkowa zabawa w kąpieli szybką łodzią - Gry elektroniczne i zdalnie sterowane zabawki urozmaicają zabawę. Dzięki bogatej ofercie szybko znajdziesz odpowiedni model dla każdej grupy wiekowej i każdego miejsca wykorzystania.
Frajda dzięki zabawkom elektronicznym – tak to się właśnie udaje!
Spis treści:
Zabawki elektroniczne stanowią ekscytujące urozmaicenie lub dodatek do klasycznych zabawek i można je podzielić na trzy kategorie:
W zależności od projektu, różne zabawki mogą być używane do zabawy w pomieszczeniach lub na zewnątrz. To, co je łączy, to fakt, że do działania potrzebują źródła zasilania. Podczas gdy stacjonarne konsole do gier są zwykle podłączone bezpośrednio do sieci za pomocą wtyczki, większość pozostałych gier elektronicznych korzysta z baterii lub akumulatorów. Ma to tę zaletę, że użycie nie zależy od obecności gniazdka.
Należy zwrócić uwagę na jakość magazynowania energii, aby zabawka elektroniczna nie musiała być stale ładowana, a zabawa szybko się nie skończyła z powodu rozładowanego akumulatora. Zabawki zasilane zwykłymi bateriami są zwykle tańsze. Nowe baterie wiążą się z dodatkowymi kosztami, a aspekt zrównoważonego rozwoju odgrywa raczej podrzędną rolę. Zabawki zdalnie sterowane, takie jak samochody czy łodzie, które są zasilane baterią, można wielokrotnie ładować, a nawet udoskonalać za pomocą mocniejszej baterii. Takie zabawki zdalnie sterowane są jednak zwykle cięższe i nieco droższe w zakupie. Niezależnie od źródła zasilania zawsze warto kupić i mieć ze sobą zapasowe baterie lub zapasowy akumulator.
Aby zapewnić, że zabawki elektroniczne ogólnie, a zabawki zdalnie sterowane w szczególności, będą cieszyły długi czas, przy ich zakupie należy wziąć pod uwagę szereg aspektów. Jednak pomimo techniki stosowanej w niektórych zabawkach, wybór odpowiednich zabawek dla dzieci nie musi być skomplikowany. Na początku wystarczy skupić się na czterech głównych czynnikach.
Wydajność i szybkość
Zabawki zdalnie sterowane sprawiają szczególnie dużo radości, gdy można nimi osiągnąć duże prędkości. Zdalnie sterowana łódź, samochód lub dron potrzebują zatem odpowiedniej mocy, aby nabrać prędkości.
Czas ładowania i czas jazdy
W przypadku zabawek z baterią czas ładowania decyduje o spontanicznym użyciu zabawki. To jeden z powodów, dla których zaletą jest zawsze naładowany akumulator zapasowy. Kolejnym kryterium jest czas jazdy możliwy na jednym ładowaniu akumulatora - im jest dłuższy, tym lepiej.
Moc nadajnika
Zabawki zdalnie sterowane są zwykle obsługiwane za pomocą pilota radiowego, który działa z częstotliwością 2,4 gigaherca lub 27 megaherców. Wariant 2,4 GHz jest bardziej kompaktowy, ale też bardziej podatny na zakłócenia. 27-megahercowe piloty wymagają do tego długich anten, które mogą się szybko zerwać.
Jakość wykonania
Właśnie dlatego, że zabawki zdalnie sterowane są często używane na zewnątrz i nie można wykluczyć takiej czy innej kraksy, ich wykonanie powinno być wysokiej jakości. W idealnym przypadku szczególnie wrażliwe obszary są wykonane z metalu. Zaletą jest również osłona przeciwbryzgowa chroniąca wrażliwą elektronikę.
Proste zabawki elektroniczne, które na przykład imitują przedmioty codziennego użytku lub pomagają w nauce, doskonale nadają się już dla małych dzieci. W przypadku zabawek zdalnie sterowanych należy wziąć pod uwagę informacje dotyczące wieku producenta. Łodzie, samochody, drony i helikoptery poruszające się z prędkością 30 km/h lub większą są bardziej odpowiednie dla starszych dzieci w wieku 12 lat i starszych. Młodsze dzieci mogą być w ich przypadku przytłoczone kontrolkami. Konsole do gier z odpowiednimi grami są odpowiednie już dla dzieci w wieku szkolnym.
Gry konsolowe dla większej motywacji do nauki
Podczas gdy zdalnie sterowane zabawki często są wykorzystywane do zabawy na świeżym powietrzu, konsole do gier , nie cieszą się zbyt dobrą reputacją – w końcu gracze bywają piecuchami. Jeśli nie chcesz zabraniać dziecku grania w gry konsolowe, a mimo to chcesz zrobić dla niego coś dobrego, możesz wypróbować gry edukacyjne na konsolę.