WAŻNA INFORMACJA DLA KLIENTA

FIRMA LIDL POLSKA OSTRZEGA PRZED FAŁSZYWYMI WIADOMOŚCIAMI

W związku z rozsyłaniem wiadomości zawierających nieprawdziwe informacje nt. rzekomych konkursów organizowanych przez Lidl, których rzeczywistym celem jest wyłudzenie od Państwa danych osobowych lub numerów kart kredytowych, bardzo prosimy o ostrożność, gdyż nie pochodzą one od naszej firmy (nie jesteśmy ich autorem, ani nadawcą).

Sformułowania w treści wiadomości, użycie znaku towarowego Lidl lub zdjęć sklepów Lidl stanowią podszywanie się pod naszą firmę i mają na celu wprowadzenie Państwa w błąd – sugerując, że organizatorem jest Lidl.

Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności m.in. w przypadku otrzymania wiadomości:

  • informującej o wygranej w konkursie lub loterii;
  • o wygraniu nagrody np. telefonu komórkowego;
  • o wygranej w postaci bonu lub karty podarunkowej;
  • zachęcającej do udziału w ankiecie;
  • promujących waluty wirtualne (np. bitcoin) lub zachęcających do inwestowania środków pieniężnych;
  • przekierowującej na profile na portalach społecznościowych.

 

W każdym z powyższych przypadków mogą być Państwo zachęcani do podania danych osobowych, nr telefonu lub numeru karty kredytowej. Ich podanie może skutkować m.in. zapisaniem do płatnej subskrypcji sms lub utratą środków pieniężnych!

Podkreślamy, iż firma Lidl Polska nie jest autorem wiadomości oraz organizatorem konkursów, o których mowa powyżej. Z podmiotami kierującymi do Państwa takie informacje nie nawiązywaliśmy współpracy. Dokładamy wszelkich starań, by zapobiegać takim oszustwom.

Informacje o wszystkich promocjach i konkursach firmy Lidl Polska znajdują się wyłącznie na stronie internetowej www.lidl.pl, w dystrybuowanych gazetkach reklamowych oraz oficjalnych kanałach społecznościowych. W przypadków jakichkolwiek wątpliwości zawsze mogą się Państwo skontaktować z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez formularz kontaktowy: https://www.lidl.pl/pl/Kontakt.htm lub telefonicznie pod numerem 800-012-071.

Apelujemy do naszych klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, a także o przekazywanie informacji o tego typu zdarzeniach bezpośrednio odpowiednim organom ścigania.

Jak postępować w sytuacji otrzymania wiadomości z informacją o wygranej w konkursie Lidla? 4 kroki:

  1. Sprawdzenie, jakie konkursy obecnie organizujemy – na dole strony internetowej www.lidl.pl w zakładce „Loterie, Konkursy, Promocje” zamieszczamy informacje o obecnie prowadzonych przez nas konkursach.
  2. Nie klikaj w linki i załączniki – jeśli podejrzany mail z propozycją konkursu znalazł się w Twojej skrzynce – nie otwieraj linków i załączników, które są zawarte w mailu. Mogą być niebezpieczne zarówno dla Twoich danych jak i Twojego urządzenia.
  3. Czytanie regulaminów – najważniejsza część konkursu to regulamin, który należy dokładnie przeanalizować. Często w regulaminie organizator wskazuje, że nie ma żadnego związku z Lidl. Może znajdować się tam również informacja o przekazywaniu Państwa danych do innych podmiotów, a zgoda na takie udostępnienie następuje z chwilą akceptacji regulaminu.
  4. Zgłoszenie fałszywego konkursu – jeśli konkurs wzbudza Twoje wątpliwości np.  e-mail jest wysyłany z domeny spoza lidl.pl, nie jest przygotowany profesjonalnie, w jego treści są błędy językowe oznacza to, że masz do czynienia z fałszywym konkursem. Możesz zgłosić taką wiadomość do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Policji. Jeśli wcześniej zgodziłeś się na udział w konkursie – zrezygnuj z uczestnictwa i formalnie wycofaj zgody na przetwarzanie i odsprzedawanie Twoich danych osobowych.