Ta przeglądarka nie jest przez nas wspierana!
      Aby wyświetlić stronę poprawnie, użyj jednej z następujących przeglądarek:Uwaga!Jeśli będziesz kontynuować za pomocą tej przeglądarki, Twoje zakupy mogą się nie udać :(

      Zabawki w stylu Montessori

      Na czym polega pedagogika Montessori?

      Text And Image Section

      Miłość i szacunek do dzieci, a także ich indywidualne potrzeby są w centrum edukacji Montessori. Celem jest wspieranie dzieci poprzez samodzielną naukę. Montessori jest podejściem pedagogicznej reformy. Oznacza to, że nauka edukacyjna zaczyna się od dziecka i pielęgnowania jego wrodzonych talentów. W tej koncepcji dziecko powinno uczyć się wszystkimi zmysłami i dobrze się przy tym bawić. Dzięki temu łatwiej i szybciej jest przyswajany materiał do nauki.

      Zasady pedagogiki Montessori

      Text And Image Section

      1. POMÓŻ MI ZROBIĆ TO SAM!

      Dzieci należy zachęcać do samodzielnego wykonywania zadań zgodnie z ich umiejętnościami i wiedzą. Dorośli nie powinni zwalniać ich z tych zadań, nawet jeśli często zajmuje to więcej czasu.

      2. WOLNY WYBÓR

      Dzieci same decydują, co chcą w danej chwili robić. Nie ma więc jednego uniwersalnego zadania dla wszystkich dzieci. Maria Montessori była przekonana, że prawdziwe zainteresowanie zadaniem może powstać tylko poprzez wolny wybór.

      Text And Image Section

      3. PRZYGOTOWANE ŚRODOWISKO

      Wszystkie materiały powinny być swobodnie dostępne dla dziecka. Tylko w ten sposób mogą same decydować, co chcą robić. Ważne jest również aby każdy przedmiot miał swoje stałe miejsce - będzie łatwiejszy do znalezienia przez dziecko.

      4. POCHŁANIAJĄCY UMYSŁ

      Dzieci do szóstego roku życia wszystko, co robią chłoną jak gąbka. Ten absorbujący duch sprawia, że dzieci bez wysiłku uczą się same dzięki bodźcom jakie na nie wpływają.

      5. PRAKTYCZNE ĆWICZENIA ŻYCIOWE

      Wszyscy wiemy, że dzieci potrzebują czasu na bieganie, wspinanie się i zabawę. Młodsze dzieci można także wprowadzić do praktycznych ćwiczeń życiowych, poprzez pozwalanie im na samodzielne ubieranie się i rozbieranie, smarowanie własnego chleba lub samodzielne nalewanie napojów - może nawet do prawdziwej szklanki.