Regulamin świadczenia usługi ładowania pojazdu elektrycznego i hybrydowego przez Lidl sp. z o.o. sp.k.
I Postanowienia Ogólne
Regulamin określa zasady ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych przy użyciu stacji ładowania znajdujących się na parkingach sklepów Lidl w Polsce oraz zasady dokonywania płatności.
Operatorem stacji ładowania, dostępnych na parkingach sklepów Lidl, jest Lidl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Jankowicach przy ul. Poznańskiej 48, gmina Tarnowo Podgórne (62 - 080), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000597711, będąca zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7811897358 oraz numer statystyczny REGON: 302821772.
Lidl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa świadczy na niniejszej stacji ładowania usługę ładowania (dostawca usługi ładowania).
II Definicje
Regulamin – niniejszy regulamin
Usługa – usługa ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego
Ładowanie – pobór energii elektrycznej przez Pojazd elektryczny lub hybrydowy na potrzeby napędu tego Pojazdu
Klient – korzystająca z Usługi: pełnoletnia osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną Pojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania
Pojazd hybrydowy - pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, o napędzie spalinowo - elektrycznym, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania
Pojazd – Pojazd elektryczny lub Pojazd hybrydowy
Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Klienta w celu zawarcia Umowy
Umowa – umowa dotycząca świadczenia usługi ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego, zawarta pomiędzy Klientem a dostawcą Usługi
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych (PLN), którą Klient jest obowiązany zapłacić dostawcy Usługi z tytułu Ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego. Podane Ceny są cenami brutto (uwzględniającymi podatek VAT).
III Zamówienie
- Klient składa Zamówienie Usługi poprzez wciśnięcie na ekranie stacji ładowania przycisku „Start” i podłączenie Pojazdu do stacji ładowania. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją przez Klienta niniejszego Regulaminu. Umowa zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia wykonywania Usługi, co nastąpi niezwłocznie po złożeniu przez Klienta Zamówienia. Umowa dotycząca usługi ładowania Pojazdu oraz użytkowania miejsca postojowego na czas jej świadczenia jest zawierana pomiędzy Klientem a dostawcą Usługi. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej Umowy.
- Usługa zostanie zakończona w momencie wciśnięcia przez Klienta przycisku „Stop” na stacji ładowania oraz odłączenia Pojazdu od stacji ładowania.
- Do świadczenia Usługi jest przeznaczone specjalnie do tego wyznaczone miejsce postojowe, które należy opuścić niezwłocznie po zakończeniu Usługi. Czas świadczenia Usługi nie jest wliczony do, określonego w regulaminie parkingu Lidl, czasu nieodpłatnego pozostawienia Pojazdu na parkingu przed sklepem Lidl.
- Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu, regulaminu parkingu Lidl, regulaminu korzystania ze stacji ładowania (zwanym także jako “Regulamin Operatora”) oraz instrukcji obsługi stacji ładowania. W razie wyrządzenia szkody wynikłej z naruszenia regulaminów lub instrukcji obsługi stacji ładowania Klient będzie zobowiązany do przywrócenia stanu sprzed naruszenia.
- Na treść Umowy składa się Regulamin, który jest dostępny w każdym czasie w wiatrołapie sklepu oraz na stronie internetowej: https://www.lidl.pl/stacje-ladowania.
IV Płatność
- Usługa jest świadczona odpłatnie.
- Płatność za Usługę odbywa się za pośrednictwem terminala płatniczego.
- Tytułem preautoryzacji z rachunku bankowego Klienta zostanie pobrana kwota, której wysokość będzie wyświetlona na ekranie stacji ładowania przed złożeniem Zamówienia przez Klienta. Klient dokonuje wyboru wysokości kwoty preautoryzacji spośród kliku przedstawionych wariantów. Niewykorzystana kwota zostanie zwrócona na rachunek bankowy Klienta nie później niż w terminie trzech dni roboczych od dnia wykonania Usługi. Niewybranie kwoty preautoryzacji uniemożliwi złożenie Zamówienia przez Klienta i w konsekwencji nie doprowadzi do uruchomienia stacji ładowania.
- Informacja o aktualnej cenie za 1 kWh jest podana na ekranie stacji ładowania i na stronie internetowej https://www.lidl.pl/stacje-ladowania. Cena uwzględnia podatek VAT. W toku procesu Ładowania Klient jest informowany o aktualnie pobieranej ilości jednostek energii elektrycznej oraz aktualnej należności.
- Cena za Usługę stanowi iloczyn pobranych przez Klienta jednostek energii elektrycznej i ceny za 1 kWh.
- Klient otrzyma dokument potwierdzający uiszczoną cenę (fakturę lub rachunek). Wyboru dokumentu Klient dokonuje przed złożeniem Zamówienia.
V Odpowiedzialność dostawcy Usługi
1. Dostawca zastrzega, że wydajność Usługi może się różnić w zależności od obciążenia sieci lub ilości klientów ładujących Pojazdy, co akceptuje Klient w momencie złożenia Zamówienia.
2. Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane:
- korzystaniem przez Klienta ze stacji ładowania niezgodnym z Regulaminem, regulaminem parkingu Lidl, Regulaminem Operatora lub instrukcją obsługi stacji ładowania,
- przez osobę (np. innego Klienta), za którą dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
3. Dostawca Usługi zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi względnie przerwania świadczenia Usługi, gdy:
- kwota pobrana przez dostawcę Usługi tytułem preautoryzacji zostanie wyczerpana,
- odmowa świadczenia Usługi / przerwa w świadczeniu Usługi jest konieczna ze względów technicznych lub przyczyn (tj. awarii infrastruktury, zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
4. Dostawca Usługi jest uprawniony do obniżenia, w toku świadczenia Usługi, mocy ładowania Pojazdu poniżej mocy nominalnej, gdy jest to konieczne z przyczyn technicznych lub z przyczyn (tj. awarii infrastruktury, zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
5. Klientowi nie przysługuje odszkodowanie w razie wystąpienia okoliczności wskazanych w pkt V Regulaminu.
VI Zasady postępowania reklamacyjnego w zakresie dotyczącym infrastruktury Ładowania oraz Usługi
- Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące Usługi należy zgłaszać za pośrednictwem formularza umieszczonego pod adresem: www.lidl.pl/kontakt lub pisemnie na adres dostawcy Usługi podany w pkt I Regulaminu.
- Złożenie lub brak złożenia reklamacji nie uchybia możliwości dochodzenia przez Klienta roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
- W reklamacji Klient powinien podać co najmniej: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji lub adres e-mail (jeśli Klient wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, dostawca Usługi może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych.
- Dostawca Usługi udzieli Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź wysłana zostanie na adres do korespondencji lub adres e-mail Klienta wskazany w treści reklamacji (a w razie jego niewskazania w treści reklamacji – na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja), ewentualnie przekazana w inny sposób uzgodniony indywidualnie z Klientem.
VII Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z dostawcą Usługi,
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a dostawcą Usługi.
3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a dostawcą Usługi, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
VIII Postanowienia końcowe
1. Dostawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu może być dokonywana tylko ze skutkiem na przyszłość i nie będzie naruszać ani pozbawiać Klienta praw nabytych na podstawie Regulaminu sprzed dokonania zmiany. Regulamin może ulec zmianie w przypadku:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa, które bezpośrednio wpływają na konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie;
- zmiany funkcjonalności Usługi z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do zmienionych funkcjonalności;
- zmiany w zakresie działalności prowadzonej w związku z Usługą, z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do nowego zakresu działalności.
2. Aktualna treść regulaminu jest dostępna w miejscach określonych w pkt III.5 Regulaminu.
3. Umowa dotycząca Usługi jest zawierana w języku polskim.
4. Regulamin podlega prawu polskiemu.