Ta przegl─ůdarka nie jest przez nas wspierana!
Aby wy┼Ťwietli─ç stron─Ö poprawnie, u┼╝yj jednej z nast─Öpuj─ůcych przegl─ůdarek:Uwaga!Je┼Ťli b─Ödziesz kontynuowa─ç za pomoc─ů tej przegl─ůdarki, Twoje zakupy mog─ů si─Ö nie uda─ç :(

Regulamin procedury reklamacyjnej w Lidl

(zmiana od 01.01.2023)


I. Postanowienia og├│lne

1. Niniejszy regulamin (dalej ÔÇ×RegulaminÔÇŁ) okre┼Ťla zasady i warunki sk┼éadania reklamacji dotycz─ůcych produkt├│w zakupionych w sklepach stacjonarnych nale┼╝─ůcych do sieci Lidl, kt├│re znajduj─ů si─Ö na terytorium Polski (dalej ÔÇ×SklepyÔÇŁ), kt├│re s─ů niezgodne z umow─ů w ┼Ťwietle art. 43b ustawy o prawach konsumenta (dalej takie produkty jako ÔÇ×Produkty Niezgodne z Umow─ůÔÇŁ lub ÔÇ×ProduktyÔÇŁ). Wyszukiwarka Sklep├│w wraz z ich adresami znajduje si─Ö na stronie internetowej https://www.lidl.pl/pl/znajdz-sklep.htm, a ponadto informacje o Sklepach wraz z ich adresami mo┼╝na uzyska─ç w Sklepach.


2. Zasady sk┼éadania reklamacji dotycz─ůcych obs┼éugi i korzystania z Kart Lidl okre┼Ťla Regulamin Kart Lidl dost─Öpny na stronie internetowej Lidl pod adresem: www.lidl.pl/kartalidl oraz w Sklepach.


3. Dane Lidl: LIDL sp├│┼éka z ograniczon─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů sp├│┼éka komandytowa z siedzib─ů w Jankowicach, ul. Pozna┼äska 48, 62-080 Tarnowo Podg├│rne, wpisana do rejestru przedsi─Öbiorc├│w Krajowego Rejestru S─ůdowego za numerem KRS: 0000597711, posiadaj─ůca: NIP: 7811897358, REGON: 302821772, BDO: 000002265 (dalej: ÔÇ×LidlÔÇŁ).


4. Na potrzeby Regulaminu ÔÇ×KonsumentemÔÇŁ jest: (a) konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonuj─ůca z przedsi─Öbiorc─ů czynno┼Ťci prawnej niezwi─ůzanej bezpo┼Ťrednio z jej dzia┼éalno┼Ťci─ů gospodarcz─ů lub zawodow─ů, a tak┼╝e (b) osoba fizyczna zawieraj─ůca umow─Ö bezpo┼Ťrednio zwi─ůzan─ů z jej dzia┼éalno┼Ťci─ů gospodarcz─ů, gdy z tre┼Ťci tej umowy wynika, ┼╝e nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikaj─ůcego w szczeg├│lno┼Ťci z przedmiotu wykonywanej przez ni─ů dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej, udost─Öpnionego na podstawie przepis├│w o Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia┼éalno┼Ťci Gospodarczej.


5. Lidl wy┼é─ůcza swoj─ů odpowiedzialno┼Ť─ç z tytu┼éu r─Ökojmi (niezgodno┼Ťci Produktu z umow─ů) w stosunku do przedsi─Öbiorc├│w, z wyj─ůtkiem podmiot├│w, o kt├│rych mowa w pkt. I.4 lit b) powy┼╝ej.


6. Regulamin ma zastosowanie wy┼é─ůcznie do Konsument├│w.


7. Reklamacje Produkt├│w Niezgodnych z Umow─ů mog─ů by─ç sk┼éadane na podstawie r─Ökojmi konsumenckiej (niezgodno┼Ťci Produktu z umow─ů) lub te┼╝ ÔÇô w przypadku, gdy dany Produkt Niezgodny z Umow─ů jest obj─Öty gwarancj─ů udzielon─ů przez gwaranta ÔÇô na podstawie takiej gwarancji.

II. Zgłoszenie reklamacyjne (reklamacja)

1. Konsumenci mog─ů z┼éo┼╝y─ç reklamacj─Ö dotycz─ůce Produkt├│w Niezgodnych z Umow─ů w Sklepie lub wysy┼éaj─ůc reklamacj─Ö na adres pocztowy Sklepu, w jeden z nast─Öpuj─ůcych sposob├│w, wed┼éug w┼éasnego wyboru:

i) z u┼╝yciem formularza reklamacyjnego w wersji papierowej, kt├│rego wz├│r dost─Öpny jest w ka┼╝dym Sklepie; lub

ii) z zastosowaniem własnego arkusza papieru.


2. W przypadku dodatkowych pyta┼ä dotycz─ůcych procedury reklamacyjnej prosimy o kontakt z Dzia┼éem Obs┼éugi Klienta Lidl poprzez formularz kontaktowy dost─Öpny pod linkiem: https://obsluga-klienta.lidl.pl/SelfServicePL/s/contactsupport lub pod nast─Öpuj─ůcym numerem telefonu: 61 880 30 00. Op┼éata za po┼é─ůczenie z Infolini─ů zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy us┼éug, z kt├│rego korzysta Klient lub U┼╝ytkownik.


3. Lidl informuje, ┼╝e w przypadku reklamacji niekt├│rych Produkt├│w Niezgodnych z Umow─ů, Konsumenci mog─ů skorzysta─ç r├│wnie┼╝ z innych sposob├│w sk┼éadania reklamacji ni┼╝ te wskazane w punkcie II.1 powy┼╝ej. Informacje o tym, czy w stosunku do danego Produktu Niezgodnego z Umow─ů jest mo┼╝liwe z┼éo┼╝enie reklamacji r├│wnie┼╝ w inny, dodatkowy spos├│b oraz szczeg├│┼éy dotycz─ůce sposobu sk┼éadania takich reklamacji, s─ů dost─Öpne u pracownik├│w Sklep├│w oraz na Infolinii.


4. Konsument w zg┼éoszeniu reklamacyjnym powinien wskaza─ç: (i) podstaw─Ö reklamacji, tj. czy sk┼éada reklamacj─Ö na podstawie r─Ökojmi konsumenckiej czy te┼╝ gwarancji; (ii) swoje imi─Ö i nazwisko oraz dane kontaktowe; (iii) dat─Ö zakupu Produktu Niezgodnego z Umow─ů ; (iv) zap┼éacon─ů w Sklepie cen─Ö Produktu Niezgodnego z Umow─ů ; (v) nazw─Ö Produktu Niezgodnego z Umow─ů (zalecamy podanie numer├│w: EAN, IAN oraz numeru seryjnego oraz pozosta┼éych danych identyfikuj─ůcych Produkt Niezgodny z Umow─ů, je┼╝eli jest to mo┼╝liwe); (vi) opis wady; (vii) moment stwierdzenia niezgodno┼Ťci Produktu z umow─ů ; oraz (viii) swoje ┼╝─ůdanie (zobacz pkt II.5 poni┼╝ej). Dodatkowo Konsument powinien przedstawi─ç dow├│d potwierdzaj─ůcy, ┼╝e Produkt Niezgodny z Umow─ů zosta┼é zakupiony w Sklepie. Podanie ww. informacji przez Konsumenta u┼éatwi przeprowadzenie procedury reklamacyjnej przez Lidl, jednak┼╝e nie jest obligatoryjne i nie wp┼éynie na ocen─Ö merytoryczn─ů zg┼éoszenia reklamacyjnego przez Lidl. W razie niedaj─ůcych si─Ö usun─ů─ç w─ůtpliwo┼Ťci co do tre┼Ťci reklamacji, Lidl skontaktuje si─Ö z Konsumentem z u┼╝yciem podanych przez niego danych kontaktowych.


5. W przypadku, gdy Konsument sk┼éada reklamacj─Ö dotycz─ůc─ů Produktu Niezgodnego z Umow─ů w oparciu o r─Ökojmi─Ö konsumenck─ů, Konsument jest uprawniony do:


i) ┼╝─ůdania wymiany albo naprawy Produktu Niezgodnego z Umow─ů .

Lidl mo┼╝e dokona─ç wymiany Produktu Niezgodnego z Umow─ů, gdy Konsument ┼╝─ůda naprawy tego Produktu, lub Lidl mo┼╝e dokona─ç naprawy Produktu Niezgodnego z Umow─ů, gdy Konsument ┼╝─ůda jego wymiany, je┼╝eli doprowadzenie Produktu Niezgodnego z Umow─ů do zgodno┼Ťci z umow─ů w spos├│b wybrany przez Konsumenta jest niemo┼╝liwe albo wymaga┼éoby nadmiernych koszt├│w dla Lidl.

Je┼╝eli niemo┼╝liwo┼Ť─ç lub nadmierno┼Ť─ç koszt├│w dla Lidl dotycz─ů zar├│wno naprawy, jak i wymiany Produktu Niezgodnego z Umow─ů, Lidl mo┼╝e odm├│wi─ç doprowadzania Produktu do zgodno┼Ťci z umow─ů. Przy ocenie nadmierno┼Ťci koszt├│w dla Lidl uwzgl─Ödnia si─Ö wszelkie okoliczno┼Ťci sprawy, w szczeg├│lno┼Ťci znaczenie braku zgodno┼Ťci Produktu z umow─ů, warto┼Ť─ç Produktu zgodnego z umow─ů oraz nadmierne niedogodno┼Ťci dla konsumenta powsta┼ée wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodno┼Ťci z umow─ů.

Lidl jest zobowi─ůzany wymieni─ç albo naprawi─ç Produkt Niezgodny z Umow─ů w rozs─ůdnym czasie od otrzymania reklamacji Konsumenta, oraz bez nadmiernych niedogodno┼Ťci dla Konsumenta.


ii) z┼éo┼╝enia o┼Ťwiadczenia o obni┼╝eniu ceny albo o odst─ůpieniu od umowy sprzeda┼╝y w zakresie dotycz─ůcym Produktu Niezgodnego z Umow─ů (tj. o zwrot ceny zap┼éaconej za Produkt Niezgodny z Umow─ů Wad─ů), gdy:


a) Lidl odm├│wi┼é doprowadzenia Produktu Niezgodnego z Umow─ů do zgodno┼Ťci z umow─ů, gdy zar├│wno wymiana jak i naprawa tego Produktu s─ů niemo┼╝liwe albo wymaga┼éyby nadmiernych koszt├│w dla Lidl;


b) Lidl nie dokona┼é naprawy lub wymiany Produktu Niezgodnego z Umow─ů zgodnie z art. 43d ust. 4-5 ustawy o prawach konsumenta, w tym: nie dokona┼é naprawy/wymiany w rozs─ůdnym czasie i bez nadmiernych niedogodno┼Ťci dla Konsumenta, uwzgl─Ödniaj─ůc specyfik─Ö Produktu oraz cel, w jakim Konsument go naby┼é; nie odebra┼é Produktu Niezgodnego z Umow─ů udost─Öpnionego przez Konsumenta; gdy niezgodno┼Ť─ç z umow─ů zosta┼éa ujawniona po zamontowaniu Produktu ÔÇô nie zdemontowa┼é Produktu Niezgodnego z Umow─ů lub nie zamontowa┼é go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany ani nie zleci┼é wykonania tych czynno┼Ťci na sw├│j koszt;


c) brak zgodno┼Ťci Produktu z umow─ů wyst─Öpuje nadal, pomimo ┼╝e Lidl pr├│bowa┼é doprowadzi─ç ten Produkt do zgodno┼Ťci z umow─ů;


d) brak zgodno┼Ťci Produktu z umow─ů jest na tyle istotny, ┼╝e uzasadnia natychmiastowe obni┼╝enie ceny albo odst─ůpienie od umowy sprzeda┼╝y (tj. bez konieczno┼Ťci sk┼éadania przez Konsumenta ┼╝─ůdania naprawy lub wymiany Produktu Niezgodnego z Umow─ů);


e) z o┼Ťwiadczenia Lidl lub okoliczno┼Ťci wyra┼║nie wynika, ┼╝e Lidl nie doprowadzi Produktu Niezgodnego z Umow─ů do zgodno┼Ťci z umow─ů w rozs─ůdnym czasie lub bez nadmiernych niedogodno┼Ťci dla Konsumenta.


Obni┼╝ona cena powinna pozostawa─ç w takiej proporcji do ceny Produktu Niezgodnego z Umow─ů wynikaj─ůcej z umowy sprzeda┼╝y, w jakiej warto┼Ť─ç Produktu Niezgodnego z Umow─ů pozostaje do warto┼Ťci produktu, kt├│ry jest zgodny z umow─ů. Konsument nie mo┼╝e odst─ůpi─ç od umowy, je┼╝eli niezgodno┼Ť─ç Produktu z umow─ů jest nieistotna. Domniemywa si─Ö, ┼╝e niezgodno┼Ť─ç Produktu z umow─ů jest istotna.


Uprawnienie Konsumenta do odst─ůpienia od umowy sprzeda┼╝y ogranicza si─Ö do Produkt├│w Niezgodnych z Umow─ů. Je┼╝eli brak zgodno┼Ťci z umow─ů dotyczy jedynie niekt├│rych z Produkt├│w zakupionych przez Konsumenta, Konsument mo┼╝e odst─ůpi─ç od umowy jedynie w odniesieniu do Produkt├│w Niezgodnych z Umow─ů. W odniesieniu do innych produkt├│w nabytych wraz z Produktami Niezgodnymi z Umow─ů, Konsument mo┼╝e odst─ůpi─ç od umowy sprzeda┼╝y, je┼╝eli nie mo┼╝na rozs─ůdnie oczekiwa─ç, aby Konsument zgodzi┼é si─Ö zatrzyma─ç wy┼é─ůcznie produkty zgodne z umow─ů.

III. Terminy reklamacyjne i okres odpowiedzialno┼Ťci Lidl

1. Lidl ponosi odpowiedzialno┼Ť─ç za brak zgodno┼Ťci Produktu z umow─ů istniej─ůcy w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i ujawniony w ci─ůgu dw├│ch lat od tej chwili.


2. Produkt Niezgodny z Umow─ů podlegaj─ůcy naprawie lub wymianie Konsument udost─Öpnia Lidl. Lidl odbiera od Konsumenta Produkt na sw├│j koszt. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Lidl. Niezale┼╝nie od tego Konsument jest uprawniony do dostarczenia Produktu Niezgodnego z Umow─ů do Sklepu, w kt├│rym reklamacja jest sk┼éadana lub w kt├│rym reklamacja zosta┼éa ju┼╝ z┼éo┼╝ona. W przypadku dostarczenia Produktu Niegodnego z Umow─ů przez Konsumenta do w┼éa┼Ťciwego Sklepu, Lidl zobowi─ůzany jest do zwrotu koszt├│w dostarczenia Produktu do Sklepu (w tym uzasadnionych op┼éat pocztowych lub koszt├│w przewozu).Je┼╝eli Produkt zosta┼é zamontowany przed ujawnieniem si─Ö braku zgodno┼Ťci Produktu z umow─ů, Lidl demontuje ten Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynno┼Ťci na sw├│j koszt.


3. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa obni┼╝enia ceny Produktu Niezgodnego z Umow─ů, Lidl zwraca Konsumentowi kwoty nale┼╝ne niezw┼éocznie, nie p├│┼║niej ni┼╝ w terminie 14 (s┼éownie: czternastu) dni od dnia otrzymania o┼Ťwiadczenia Konsumenta o obni┼╝eniu ceny.


4. W razie odst─ůpienia od umowy sprzeda┼╝y, Konsument niezw┼éocznie zwraca Produkt Niezgodny z Umow─ů do Sklepu na koszt Lidl. Lidl zwraca Konsumentowi cen─Ö niezw┼éocznie, nie p├│┼║niej ni┼╝ w terminie 14 (czternastu) dni od otrzymania Produktu Niezgodnego z Umow─ů lub dowodu jego odes┼éania do Sklepu.


5. Lidl dokonuje zwrotu ceny przy u┼╝yciu takiego samego sposobu zap┼éaty, jakiego u┼╝y┼é Konsument, chyba ┼╝e Konsument wyra┼║nie zgodzi┼é si─Ö na inny spos├│b zwrotu, kt├│ry nie wi─ů┼╝e si─Ö dla niego z ┼╝adnymi kosztami.


6. W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi konsumenckiej, Lidl ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Jeżeli Lidl nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, uważa się, że uznał reklamację.


IV. Reklamacja w oparciu o gwarancj─Ö

1. Konsument wykonuje uprawnienia z gwarancji na zasadach okre┼Ťlonych w o┼Ťwiadczeniu gwarancyjnym wystawionym przez danego gwaranta (karta gwarancyjna). Reklamacje oparte na gwarancji mog─ů by─ç sk┼éadane bezpo┼Ťrednio do gwaranta (bez udzia┼éu Lidl), na zasadach okre┼Ťlonych w o┼Ťwiadczeniu gwarancyjnym danego gwaranta.


2. W celu unikni─Öcia w─ůtpliwo┼Ťci ÔÇô Lidl nie udziela gwarancji (nie jest gwarantem). W odniesieniu natomiast do niekt├│rych produkt├│w Lidl oferuje jedynie nieodp┼éatn─ů pomoc Konsumentom w zakresie zg┼éoszenia gwarantom reklamacji opartych na gwarancji.


3. W przypadku sk┼éadania reklamacji opartych na gwarancji z pomoc─ů Lidl, Konsument mo┼╝e skorzysta─ç z jednego ze sposob├│w sk┼éadania reklamacji wskazanych w punkcie II.1 oraz II.2 powy┼╝ej.


V. Postanowienia końcowe

1. Lidl zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.


2. Zmiana Regulaminu mo┼╝e by─ç dokonywana tylko ze skutkiem na przysz┼éo┼Ť─ç, tj. wobec reklamacji sk┼éadanych pocz─ůwszy od dnia wej┼Ťcia w ┼╝ycie zmienionego Regulaminu, i nie mo┼╝e narusza─ç praw nabytych Konsument├│w.


3. Lidl poinformuje o zmianie Regulaminu poprzez wywieszenie w Sklepach informacji o zmianie Regulaminu i dacie wej┼Ťcia w ┼╝ycie zmienionego Regulaminu wraz z tre┼Ťci─ů zmienionego Regulaminu oraz dodatkowo zamie┼Ťci ww. informacje na stronie internetowej https://www.lidl.pl/.


4. Zmiana Regulaminu wejdzie w ┼╝ycie w terminie nie wcze┼Ťniejszym ni┼╝ 7 dni od dnia poinformowania o takiej zmianie w spos├│b okre┼Ťlony powy┼╝ej.


Wersja z dnia: 23.12.2022 r.

Obowi─ůzuje od: 01.01.2023 r.