Regulamin korzystania ze stacji ładowania
Niniejszy regulamin określa zasady ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych przy użyciu stacji ładowania znajdujących się na parkingach sklepów Lidl w Polsce oraz zasady dokonywania płatności.
Operatorem stacji ładowania, dostępnych na parkingach sklepów Lidl, jest Lidl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Jankowicach przy ul. Poznańskiej 48, gmina Tarnowo Podgórne (62 - 080), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000597711, będąca zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7811897358 oraz numer statystyczny REGON: 302821772.
Na niniejszej stacji ładowania usługa ładowania jest świadczona przez Lidl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (dane powyżej) lub ChargePoint Austria GmbH z siedzibą w Radstadt, Salzburger Straße 26 5550 Radstadt, wpisaną do rejestru prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Salzburgu pod numerem: FN 399512v. Powyżej wskazane podmioty są dostawcami usługi ładowania. Klient dokonuje wyboru dostawcy usługi ładowania przed zainicjowaniem procesu ładowania pojazdu.
W przypadku skorzystania przez klienta z usługi roamingu w rozumieniu art. 2 pkt 25 rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 z dnia 13 września 2023 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i uchylenia dyrektywy 2014/94/UE, świadczonej przez ChargePoint Austria GmbH, dostawcą usługi ładowania jest podmiot udostępniający klientowi aplikację / wystawiający klientowi kartę RFiD, za pośrednictwem której klient zleca usługę ładowania.
1. Klient może skorzystać ze stacji ładowania o mocy do 22 kilowatów (punkt normalnego ładowania) lub większej (punkt szybkiego ładowania). Do procesu ładowania w punktach normalnego ładowania jest wykorzystywany prąd przemienny (AC). Do procesu ładowania w punktach szybkiego ładowania jest wykorzystywany prąd stały (DC).
2. Punkty normalnego ładowania AC są wyposażone co najmniej w gniazdo lub złącze samochodowe typu 2. Punkty szybkiego ładowania DC są wyposażone co najmniej w złącze samochodowe typu CCS Combo 2 i/lub w złącze samochodowe typu CHAdeMO.
3. Niedozwolone jest:
- ładowanie pojazdu, który nie jest pojazdem elektrycznym lub hybrydowym,
- ładowanie pojazdu elektrycznego lub hybrydowego z niesprawną baterią elektryczną,
- ładowanie włączonego pojazdu,
- ładowanie pojazdu elektrycznego lub hybrydowego, którego ładunek stwarza zagrożenie dla ludzi lub mienia;
- ładowanie pojazdu elektrycznego lub hybrydowego przy użyciu uszkodzonego lub nieodpowiedniego kabla,
- pozostawienie zwierząt w pojeździe w czasie ładowania pojazdu,
- podłączanie pojazdu elektrycznego lub hybrydowego do stacji ładowania przed zwolnieniem przez innego klienta miejsca postojowego, dedykowanego na czas świadczenia usługi ładowania.
- zajmowanie miejsca postojowego, przeznaczonego do ładowania pojazdu elektrycznego lub hybrydowego, w celu niezwiązanym z usługą ładowania pojazdu.
4. W czasie sesji ładowania należy opuścić pojazd.
5. Operator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z użytku stacji ładowania na czas konieczny do usunięcia awarii infrastruktury, usunięcia zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, naprawienia infrastruktury niezbędnej do ładowania pojazdu elektrycznego lub hybrydowego, działania siły wyższej, a także w przypadku wykonywania robót budowlanych na terenie parkingu, uniemożliwiających korzystanie ze stacji ładowania.
6. Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące infrastruktury ładowania należy zgłaszać za pośrednictwem formularza umieszczonego pod adresem: www.lidl.pl/kontakt lub pisemnie na adres operatora podany w pkt I Regulaminu. W reklamacji klient powinien podać co najmniej: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji lub adres e-mail (jeśli klient wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, dostawca usługi ładowania może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych. Operator udzieli klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź wysłana zostanie na adres do korespondencji lub adres e-mail klienta wskazany w treści reklamacji (a w razie jego niewskazania w treści reklamacji – na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja), ewentualnie przekazana w inny sposób uzgodniony indywidualnie z klientem.
7. Uwagi i reklamacje dotyczące usługi ładowania pojazdu elektrycznego lub hybrydowego należy zgłaszać do dostawcy usługi ładowania, z którym klient zawarł umowę dotyczącą ładowania pojazdu.
8. Operator stacji ładowania zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zmiana regulaminu może być dokonywana tylko ze skutkiem na przyszłość i nie będzie naruszać ani pozbawiać klienta praw nabytych na podstawie regulaminu sprzed dokonania zmiany.