Regulamin świadczenia usługi ładowania pojazdu elektrycznego i hybrydowego za pośrednictwem aplikacji Lidl
(Wersja 1.0, stan na dzień 5.03.2025 r.)
I Postanowienia Ogólne
Regulamin określa zasady ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych za pośrednictwem aplikacji Lidl przy użyciu stacji ładowania znajdujących się na parkingach sklepów Lidl w Polsce oraz zasady dokonywania płatności.
Operatorem stacji ładowania, dostępnych na parkingach sklepów Lidl, jest Lidl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Jankowicach przy ul. Poznańskiej 48, gmina Tarnowo Podgórne (62 - 080), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000597711, będąca zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7811897358 oraz numer statystyczny REGON: 302821772.
Dostawcą usługi ładowania, dokonywanej przez aplikację Lidl, na stacjach ładowania znajdujących się na parkingach sklepów Lidl w Polsce, jest Lidl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Jankowicach (dane jak powyżej).
Właścicielem aplikacji Lidl, umożliwiającej dokonywanie płatności za usługę ładowania pojazdu, jest Lidl Stiftung & Co. KG. z siedzibą w Neckarsulm w Niemczech, adres: Stiftsbergstraße 1 74167 Neckarsulm, Niemcy; zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Stuttgarcie pod numerem: HRA 102314; USt-IdNr. (numer podatkowy): DE145803808; adres poczty elektronicznej: kontakt@lidl.pl, numer telefonu: 61 880 30 00.
II Definicje
“Konto Lidl Plus” / Konto – zbiór zasobów, treści i funkcjonalności, które składają się na portal Konto Lidl Plus (zwany również: „Portal”), w którym gromadzone są w szczególności dane Klienta oraz informacje dotyczące jego działań w ramach Usługi oraz serwis rejestracji i logowania, za pomocą którego następuje rejestracja danej osoby w Serwisach On-line Grupy Lidl oraz logowanie do Serwisów On-line Grupy Lidl (dalej tzw. „Single Sign On” lub „Funkcja SSO”).
Serwis – aplikacja Lidl
Regulamin – niniejszy regulamin
Usługa – usługa ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego
Ładowanie – pobór energii elektrycznej przez Pojazd elektryczny lub hybrydowy na potrzeby napędu tego Pojazdu
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, będąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego i mająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Usługi
Pojazd elektryczny – pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania
2
Pojazd hybrydowy - pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, o napędzie spalinowo - elektrycznym, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania
Pojazd – Pojazd elektryczny lub Pojazd hybrydowym
Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Klienta w celu zawarcia Umowy
Umowa – umowa dotycząca świadczenia usługi ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego, zawarta pomiędzy Klientem a dostawcą Usługi
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych (PLN), którą Klient jest obowiązany zapłacić dostawcy Usługi z tytułu Ładowania Pojazdu elektrycznego lub hybrydowego. Ceny podane w Serwisie są cenami brutto (uwzględniającymi podatek VAT)
III Zamówienie
1. Rejestracja i założenie Konta oraz rejestracja karty płatniczej w Lidl Pay są konieczne do korzystania z Usługi. Zasady rejestracji i założenia Konta, a także płatności Lidl Pay określa Regulamin „Lidl Plus”, dostępny na stronie internetowej: https://www.lidl.pl/c/regulamin-lidl-plus/s10008500.
2. W celu złożenia Zamówienia:
•Klient musi posiadać dostęp do Internetu oraz urządzenie techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu,
•Klient wybiera z menu, dostępnego w Serwisie, zakładkę „Więcej”, a następnie „E-Mobilność”,
•Klient wybiera stację ładowania, z której chce skorzystać, poprzez wyszukanie i zaznaczenie jej na mapie lub poprzez zeskanowanie kodu QR, widniejącego na stacji,
•Klient poprzez wciśnięcie klawisza “Potwierdź” udostępnienia swoje dane osobowe (w zakresie i na zasadach opisanych w polityce prywatności) z Serwisu do dostawcy usługi ładowania na potrzeby świadczenia Usługi przez dostawcę.
3.Klient składa Zamówienie Usługi poprzez kliknięcie w Serwisie przycisku „Rozpocznij ładowanie” i podłączenie Pojazdu do stacji ładowania. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją przez Klienta niniejszego Regulaminu. Umowa zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia wykonywania Usługi, co nastąpi niezwłocznie po złożeniu przez Klienta Zamówienia. Umowa dotycząca usługi ładowania Pojazdu oraz użytkowania miejsca postojowego na czas jej świadczenia jest zawierana pomiędzy Klientem a dostawcą Usługi. Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej Umowy.
4.Usługa zostanie zakończona w momencie kliknięcia przez Klienta w Serwisie przycisku „Zakończ ładowanie” oraz odłączenia Pojazdu od stacji ładowania.
5.Do świadczenia Usługi jest przeznaczone specjalnie do tego wyznaczone miejsce postojowe, które należy opuścić niezwłocznie po zakończeniu Usługi. Czas świadczenia Usługi nie jest wliczony do, określonego w regulaminie parkingu Lidl, czasu nieodpłatnego pozostawienia Pojazdu na parkingu przed sklepem Lidl.
6.Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu, regulaminu parkingu Lidl oraz instrukcji obsługi stacji ładowania. W razie wyrządzenia szkody, wynikłej z naruszenia regulaminów lub instrukcji obsługi stacji ładowania, Klient będzie zobowiązany do przywrócenia stanu sprzed naruszenia.
7. Niedozwolone jest:
• ładowanie pojazdu, który nie jest Pojazdem elektrycznym lub hybrydowym,
• ładowanie Pojazdu z niesprawną baterią elektryczną,
• ładowanie włączonego Pojazdu,
• ładowanie Pojazdu, którego ładunek stwarza zagrożenie dla ludzi lub mienia;
• ładowanie Pojazdu przy użyciu uszkodzonego lub nieodpowiedniego kabla,
• pozostawienie zwierząt w Pojeździe w czasie Ładowania Pojazdu,
• podłączanie Pojazdu do stacji ładowania przed zwolnieniem miejsca postojowego, dedykowanego na czas świadczenia Usługi, przez innego klienta,
• zajmowanie miejsca postojowego, przeznaczonego do ładowania Pojazdu, w celu niezwiązanym z Usługą.
8. W czasie sesji ładowania należy opuścić Pojazd.
9. Klient ma dostęp w Serwisie do historii korzystania z Usługi, w tym potwierdzeń dokonanych transakcji.
10. Na treść Umowy składa się Regulamin, który jest dostępny w każdym czasie w Serwisie w zakładce „Informacje prawne”. Klient ma możliwość pozyskania, odtworzenia i utrwalenia Regulaminu w Serwisie w każdym czasie, także przed rozpoczęciem Usługi.
IV Stacja ładowania
1.Klient może skorzystać ze stacji ładowania o mocy do 22 kilowatów (punkt normalnego ładowania) lub większej (punkt szybkiego ładowania). Do procesu ładowania w punktach normalnego ładowania jest wykorzystywany prąd przemienny (AC). Do procesu ładowania w punktach szybkiego ładowania jest wykorzystywany prąd stały (DC). Informacje na temat mocy i rodzaju prądu w poszczególnych stacjach ładowania są dostępne w Serwisie.
2.Punkty normalnego ładowania AC są wyposażone co najmniej w gniazdo lub złącze samochodowe typu 2. Punkty szybkiego ładowania DC są wyposażone co najmniej w złącze samochodowe typu CCS Combo 2 i/lub w złącze samochodowe typu CHAdeMO.
V Płatność
1.Usługa jest świadczona odpłatnie.
2.Płatność za Usługę odbywa się wyłącznie bezgotówkowo przy wykorzystaniu Lidl Pay.
3.Tytułem preautoryzacji z rachunku bankowego Klienta zostanie pobrane 100 PLN. Niewykorzystana kwota zostanie zwrócona na rachunek bankowy Klienta nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia wykonania Usługi.
4.Informacja o aktualnej cenie za 1 kWh jest podana w Serwisie. Cena uwzględnia podatek VAT. W toku procesu Ładowania Klient jest informowany o aktualnie pobieranej ilości jednostek energii elektrycznej oraz aktualnej należności.
5.Cena za Usługę stanowi iloczyn pobranych przez Klienta jednostek energii elektrycznej i ceny za 1 kWh, podanej w Serwisie.
6.Klient ponosi koszty związane z dostępem do Internetu w związku korzystaniem z Serwisu na warunkach określonych ze swoim operatorem.
VI Odpowiedzialność dostawcy Usługi
1.Dostawca zastrzega, że wydajność Usługi, opisana w pkt IV, może się różnić w zależności od obciążenia sieci lub ilości klientów ładujących Pojazdy równocześnie, co akceptuje Klient w momencie złożenia Zamówienia.
2. Dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane:
• korzystaniem przez Klienta ze stacji ładowania niezgodnym z Regulaminem, regulaminem parkingu Lidl lub instrukcją obsługi stacji ładowania,
• udostępnieniem przez Klienta swojego Konta osobie trzeciej,
• korzystaniem przez Klienta z Serwisu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem,
• naruszeniem przez Klienta zasad bezpieczeństwa w związku z korzystaniem z Serwisu,
• przez osobę (np. innego Klienta), za którą dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
3. Dostawca Usługi zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi względnie przerwania świadczenia Usługi, gdy:
a) kwota pobrana przez dostawcę Usługi tytułem preautoryzacji zostanie wyczerpana,
b) odmowa świadczenia Usługi / przerwa w świadczeniu Usługi jest konieczna ze względów technicznych lub z przyczyn (tj. awarii infrastruktury, awarii Serwisu zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
4.Dostawca Usługi jest uprawniony do obniżenia, w toku świadczenia Usługi, mocy ładowania Pojazdu poniżej mocy nominalnej, gdy jest to konieczne z przyczyn technicznych lub z przyczyn (tj. awarii infrastruktury, awarii Serwisu, zakłóceń w dostawie energii elektrycznej, uszkodzenia infrastruktury niezbędnej do ładowania Pojazdu przez osobę trzecią lub siłę wyższą, przyczyn leżących po stronie Klienta), za które dostawca Usługi nie ponosi odpowiedzialności.
5.Operator zastrzega sobie prawo do wyłączenia z użytku stacji ładowania na czas konieczny do usunięcia przyczyny wskazanej w pkt VI.3 b) i pkt VI.4 Regulaminu, a także w przypadku wykonywania robót budowlanych na terenie parkingu, uniemożliwiających korzystanie ze stacji ładowania.
6.Informacja w Serwisie o aktualnej dostępności stacji ładowania ma charakter wyłącznie poglądowy i pomocniczy.
7.Klientowi nie przysługuje odszkodowanie w razie wystąpienia okoliczności wskazanych w pkt VI Regulaminu.
VII Zasady postępowania reklamacyjnego w zakresie dotyczącym infrastruktury Ładowania oraz Usługi
1.Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące Usługi lub infrastruktury ładowania należy zgłaszać za pośrednictwem formularza umieszczonego pod adresem: https://obsluga-klienta.lidl.pl/SelfServicePL/s/contactsupport lub pisemnie na adres dostawcy Usługi podany w pkt I Regulaminu. Klient może złożyć reklamację drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
2.Złożenie lub brak złożenia reklamacji nie uchybia możliwości dochodzenia przez Klienta roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
3.W reklamacji Klient powinien podać co najmniej: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji lub adres e-mail (jeśli Klient wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji dostawca Usługi może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych.
4.Dostawca Usługi udzieli Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź wysłana zostanie na adres do korespondencji lub adres e-mail Klienta wskazany w treści reklamacji (a w razie jego niewskazania w treści reklamacji – na adres e-mail przypisany do Klienta w usłudze “Konto Lidl Plus”), ewentualnie przekazana w inny sposób uzgodniony indywidualnie z Klientem.
5.Zasady postępowania reklamacyjnego w zakresie dotyczącym Serwisu określa Regulamin ”Lidl Plus”.
VIII Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
• http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
• https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,
• https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
• Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z dostawcą Usługi,
• Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a dostawcą Usługi.
3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a dostawcą Usługi, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
IX Postanowienia końcowe
1.Dostawca Usługi zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu może być dokonywana tylko ze skutkiem na przyszłość i nie będzie naruszać ani pozbawiać Klienta praw nabytych na podstawie Regulaminu sprzed dokonania zmiany. Regulamin może ulec zmianie w przypadku:
• zmiany obowiązujących przepisów prawa, które bezpośrednio wpływają na konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie;
• zmiany funkcjonalności Usługi z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do zmienionych funkcjonalności;
• zmiany w zakresie działalności prowadzonej w związku z Usługą, z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do nowego zakresu działalności.
2. Przed rozpoczęciem Ładowania Klient jest zobowiązany do zapoznania się z aktualną treścią Regulaminu oraz polityki prywatności.
3. Klient, który korzystał z Usługi na 30 dni przed datą wejścia w życie zmienionego Regulaminu, zostanie poinformowany o takiej zmianie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zawiadomienie zostanie wysłane na adres mailowy przypisany do Klienta w usłudze “Konto Lidl Plus”.
4. Poinformowanie o zmianie Regulaminu w sposób określony w ust. 3 powyżej nastąpi nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu. W przypadku, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, może wypowiedzieć umowę dotyczącą świadczenia usługi ”Konto Lidl Plus” poprzez kontakt za pomocą formularza https://obsluga-klienta.lidl.pl/SelfServicePL/s/, bądź poprzez samodzielne usunięcie Konta.
5. W zakresie, w jakim Usługa jest świadczona przez dostawcę przez Serwis, stosuje się Regulamin „Lidl Plus”. W przypadku sprzeczności pomiędzy Regulaminem a Regulaminem „Lidl Plus” pierwszeństwo stosowania przysługuje niniejszemu Regulaminowi.
6. Umowa dotycząca Usługi jest zawierana w języku polskim.
7. Regulamin podlega prawu polskiemu.