Polityka prywatności Lidl Plus
Stan na: październik 2024 r.
Wersja: 2.0
1. Informacje ogólne
Lidl Plus to program lojalnościowy (dalej „Usługa” lub „Lidl Plus”), który oferuje dostosowane do zainteresowań klientów oferty i promocje od spółek należących do Grupy Lidl i wybranych partnerów współpracujących.
Aby móc korzystać z Lidl Plus, należy zarejestrować się w wybranych usługach online Grupy Lidl (dalej „Usługi online”, np. sklepy internetowe, aplikacje itp.). Należy mieć na uwadze, że niektóre funkcje są dostępne tylko za pośrednictwem aplikacji Lidl. Na przykład, muszą Państwo zeskanować aplikację Lidl przy kasie, aby zakupy w sklepach Lidl zostały przypisane do konta Lidl Plus.
2. Dane kontaktowe administratora i inspektora ochrony danych
O ile poniżej nie określono inaczej, administratorem odpowiedzialnym za przetwarzanie Państwa da-nych w ramach Lidl Plus jest Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstraße 1, 74172 Neckarsulm (dalej „Lidl Stiftung”, „my”, „nas”).
Z inspektorem ochrony danych z ramienia Lidl Stiftung można skontaktować się pod powyżej wskaza-nym adresem pocztowym lub pod adresem e-mail ochronadanychosobowych@lidlplus.pl.
3. Cele przetwarzania, podstawy prawne i odbiorcy
3.1 Rejestracja w Lidl Plus i zarządzanie kontem
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
Po dokonaniu rejestracji, mogą Państwo korzystać z Lidl Plus w ramach wszystkich podłączonych Usług online przy użyciu tej samej nazwy użytkownika i hasła oraz na swoim koncie Lidl Plus mają Państwo dostęp do swoich podstawowych danych, historii zakupów i używanych funkcji Lidl Plus.
Podczas rejestracji w Lidl Plus przetwarzane są następujące dane:
- imię,
- data urodzenia,
- adres e-mail,
- numer telefonu komórkowego,
- hasło,
- płeć (opcjonalnie).
Muszą Państwo podać swoją datę urodzenia, ponieważ uczestnictwo w programie Lidl Plus wymaga ukończenia 18 lat (szczegóły w Regulaminie), a w przypadku niektórych produktów (np. napojów alkoholowych) należy wziąć pod uwagę ograniczenia wiekowe wynikające z przepisów o ochronie młodzieży.
Mogą Państwo również opcjonalnie wprowadzić na swoim koncie Lidl Plus swój adres oraz nazwisko. W przypadku niektórych funkcji, dane te będą obowiązkowe.
Jeśli zarejestrowali się Państwo do programu Lidl Plus w aplikacji Lidl, będziemy przetwarzać również dane wybranego tam przez Państwa sklepu. Oprócz wyżej wymienionych danych, w ramach Usługi online, z której Państwo korzystają, pozyskujemy również – o ile są dostępne – informacje na temat wybranych przez Państwa metod płatności oraz historię zakupów i zamówień. Dostęp do tych danych mogą Państwo uzyskać na swoim koncie Lidl Plus. Informacje o tym, które Usługi online przesyłają historię płatności na konto Lidl Plus, można znaleźć w politykach prywatności konkretnych Usług online.
Przetwarzamy dane zebrane podczas rejestracji w szczególności w następujących celach:
- komunikacja z Państwem,
- potwierdzenie Państwa tożsamości jako posiadacza konta (np. podczas resetowania hasła),
- bezpośrednie przypisanie Państwa zachowań związanych z zakupami i użytkowaniem do Państwa profilu klienta.
Używamy również Państwa adresu e-mail, aby wysyłać Państwu powiadomienia o uzyskaniu dostępu do konta za pośrednictwem nowego urządzenia.
Następujące dane są przetwarzane w ramach procedury rejestracji/logowania:
- adres e-mail lub numer telefonu komórkowego;
- adres IP;
- ruchy myszką;
- czas trwania pobytu na stronie rejestracji;
- identyfikatory online, np. identyfikator urządzenia;
- szczegółowe dane przeglądarki (nazwa i wersja przeglądarki);
- nazwa i wersja systemu operacyjnego urządzenia, na którym zainstalowana jest przeglądarka;
- lokalizacja sieciowa Państwa urządzenia podczas logowania;
- data i godzina próby rejestracji/logowania;
- informacja o tym, czy próby rejestracji/logowania zakończyły się powodzeniem.
Jeśli chcą Państwo skorzystać z naszej usługi płatniczej Lidl Pay (zob. sekcja 3.9 poniżej), za Państwa zgodą z procesem logowania zostanie zintegrowane tak zwane „uwierzytelnianie dwuskładnikowe”. Podczas rejestracji na koncie Lidl Plus na zarejestrowany u nas Państwa numer telefonu komórkowego lub adres e-mail zostanie wysłany kod weryfikacyjny. Gwarantuje to, że tylko Państwo będą mieli dostęp do swojego konta, nawet jeśli Państwa hasło będzie znane osobom trzecim. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe można wyłączyć w dowolnym momencie za pośrednictwem naszego działu obsługi klienta. W takim przypadku nie będzie możliwe dalsze korzystanie z Lidl Pay.
Podstawę prawną wyżej wymienionego przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO, tj. przetwarzamy Państwa dane na potrzeby udostępniania Państwu naszych usług zgodnie z umową. Nasz prawnie uzasadniony interes wynika z celów przetwarzania danych opisanych powyżej.
Odbiorcy / kategorie odbiorców
Jeśli logują się Państwo do Usług online jako użytkownik Lidl Plus, przekazujemy odpowiedniemu opera-torowi Usługi online dane wymagane do realizacji usługi, którą Państwo zamówili. W zależności od oferty są to następujące dane:
- zweryfikowane dane logowania (np. adres e-mail, hasło, numer telefonu komórkowego);
- dane podstawowe (np. imię i nazwisko, adres, data urodzenia);
- wybrane metody płatności;
- informacje przechowywane w sekcji „O mnie”.
Przekazujemy również podstawowe dane klienta tym spółkom należącym do Grupy Lidl, z którymi kontaktują się Państwo w kontekście zapytań dotyczących obsługi klienta.
3.2 Wizyty w sklepach
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
Jeśli korzystają Państwo z aplikacji Lidl, mogą Państwo zeskanować ją przy kasie. W takim przypadku w ramach konta Lidl Plus gromadzimy następujące dane:
- sklep odwiedzany przez Państwa,
- zakupione lub zwrócone przez Państwa produkty w podziale na rodzaj, ilość i cenę,
- zrealizowane kupony i vouchery,
- kwota zakupu na paragonie,
- data transakcji płatniczej i użyte środki płatnicze.
- Informacja o skorzystaniu z „Karty Dużej Rodziny”.
Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzamy wyżej wymienione dane na podstawie stosunku umownego między Państwem a nami.
Aby zapobiec szkodom gospodarczym dla spółek Grupy Lidl, analizujemy Państwa zachowania zakupowe w celu zapobiegania oszustwom. W szczególności analizujemy to, czy i jak często produkty są zwracane. Podstawę prawną stanowi tutaj art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Nasz prawnie uzasadniony interes wynika z celów przetwarzania opisanych powyżej.
W przypadku wycofania produktu z rynku sprawdzamy, czy zakupili Państwo dany produkt, abyśmy mogli poinformować Państwa o wycofaniu produktu z rynku. Przetwarzanie to odbywa się w celu ochrony Państwa zdrowia (art. 6 ust. 1 lit. d) RODO) oraz ponieważ mamy uzasadniony interes w informowaniu Państwa o wszelkich wycofywanych produktach (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
3.3 Badanie Państwa zainteresowania produktami i spersonalizowane treści marketingowe
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
W ramach Lidl Plus badamy, które produkty, promocje i usługi mogą być potencjalnie interesujące i istotne dla Państwa. Odbywa się to w szczególności na podstawie następujących danych:
- zakupy dokonywane w sklepie (np. zakupione lub zwrócone produkty w podziale na rodzaj, ilość i cenę);
- informacje demograficzne (np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania);
- dane zapisane na koncie Lidl Plus;
- informacje o sytuacji życiowej i zainteresowaniach, które są zapisane w sekcji „O mnie”;
- aktywowane i/lub zrealizowane kupony;
- udział w konkursach i promocjach;
- korzystanie z ofert naszych partnerów opisanych w sekcji 3.8 (np. czas, ilość, lokalizacja);
- używane funkcje Lidl Plus;
- korzystanie z naszej usługi płatniczej Lidl Pay.
Ponadto następujące informacje pochodzące z Usług online są przetwarzane w celu ustalenia Państwa zainteresowań:
dane dotyczące korzystania z aplikacji Lidl, np.
o odwiedzone sekcje aplikacji,
o przeglądane artykuły,
o wersja systemu operacyjnego,
o identyfikator urządzenia,
o język systemu i wybrany kraj,
o używana wersja aplikacji Lidl,
dane śledzące, np.
o identyfikatory reklamowe (IDFA iOS, identyfikator reklamowy Android lub identyfikator Huawei, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu komórkowego),
o adres IP/MAC,
o nagłówek HTTP,
o tzw. „fingerprint” urządzenia końcowego, służący do jego identyfikacji,
o informacje o korzystaniu z aplikacji i stron internetowych (kliknięte linki, odwiedzone obszary, czas trwania i częstotliwość korzystania, liczba kliknięć i przewinięć),
o tokeny aplikacji i zdarzeń,
informacje pochodzące z Usług online spółek Grupy Lidl, np.
o informacje o produktach zakupionych/zarezerwowanych w Usługach online w podziale na rodzaj, ilość i cenę,
o kwota na paragonie i data transakcji płatniczej,
o użyty środek płatniczy,
o wybrana metoda dostawy,
o udział w ankietach i konkursach,
o produkty przechowywane w koszyku,
o częstotliwość transakcji zakupu,
o dane śledzące usług online,
Informacja o skorzystaniu z „Karty Dużej Rodziny”
Państwa zachowania w związku z komunikacją marketingową w ramach Usług online, np.
o data i godzina otwarcia newslettera,
o kliknięte linki lub obszary,
o czas trwania i częstotliwość użytkowania.
Do ustalenia Państwa zainteresowań używamy metod matematyczno-statystycznych. W tym celu, Państwa dane osobowe są również porównywane z danymi innych klientów. Na podstawie tego zestawienia możemy wywnioskować, które produkty i kampanie są odpowiednie dla klientów o podobnych zainteresowaniach.
Używamy tych informacji, aby dostarczać Państwu i innym klientom Usług online spersonalizowane reklamy dostosowane do ich zainteresowań oraz oferować najlepsze możliwe indywidualne oferty i akcje promocyjne. W miarę możliwości, będą Państwo również otrzymywać spersonalizowane informacje o produktach, promocjach, konkursach, nowych usługach, ankietach dla klientów i nowościach z oferty streamingowej, oferty sklepów stacjonarnych, sklepu internetowego. Informacje te wykorzystujemy również do optymalizacji programu Lidl Plus.
Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzamy wyżej wymienione dane na podstawie stosunku umownego między Państwem a nami.
Odbiorcy / kategorie odbiorców
Ponadto, możemy przekazywać dane opisane w tym ustępie innym spółkom z Grupy Lidl lub innym podmiotom trzecim, jeśli istnieje ku temu podstawa prawna (w szczególności Państwa zgoda na korzystanie z technologii śledzenia w ramach naszych Usług online).
3.4 Optymalizacja działań reklamowych, sieci sklepów i organizacji sklepów
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
Jeśli podadzą nam Państwo swój adres podczas procesu rejestracji lub w późniejszym terminie na swoim koncie Lidl Plus, będziemy wykorzystywać go do optymalizacji działań reklamowych (np. dystrybucja ulotek, reklama plakatowa) oraz do optymalizacji sieci sklepów.
Dane te są przetwarzane na podstawie naszego uzasadnionego interesu w optymalizacji kanałów sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
3.5 Google reCaptcha
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
Aby chronić nasz proces rejestracji/logowania przed atakami lub nadużyciami ze strony zautomatyzowanych programów (tzw. botów), używamy Google reCaptcha. Boty są wykorzystywane na przykład do uzyskiwania haseł do kont klientów lub ograniczania funkcjonalności strony internetowej poprzez masowe przesyłanie danych.
Google reCaptcha ustala, czy za interakcją z witryną stoi człowiek, czy bot. W tym celu analizowane jest Państwa zachowanie (czas spędzony na stronie lub ruchy wykonywane myszką), a Google odczytuje adres IP i sprawdza, czy mógł on zostać przypisany do bota w przeszłości. Jeśli adres IP został już przypisany do bota, Google przekazuje nam tę informację. Następnie przechowujemy te adresy IP w celu ochrony przed przyszłymi atakami. Analiza ta rozpoczyna się automatycznie po otwarciu strony rejestracji/logowania.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi tutaj art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Nasz prawnie uzasadniony interes wynika z celów przetwarzania wymienionych powyżej.
Odbiorcy / kategorie odbiorców
Podczas korzystania z Google reCaptcha wyżej wymienione dane są również przetwarzane przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, California 94043, USA w celu świadczenia usługi. Nie mamy wpływu na przetwarzanie i wykorzystywanie danych przez Google. Więcej informacji na temat przetwarzania danych przez Google można znaleźć tutaj: https://policies.google.com/privacy
3.6 Udostępnianie funkcji Scan&Go
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
W wybranych sklepach mogą Państwo również korzystać z funkcji Scan&Go. W tym celu, należy zlokalizować się w sklepie Lidl za pomocą funkcji geolokalizacji lub poprzez zeskanowanie kodu QR sklepu. Informacje specyficzne dla sklepu są następnie przechowywane na Państwa urządzeniu mobilnym.
Za pomocą kamery można skanować produkty, które są następnie wyświetlane w koszyku. Do momentu kliknięcia przycisku „Płatność”, koszyk zakupów jest zapisywany lokalnie na Państwa urządzeniu mobilnym. Po identyfikacji przy kasie, koszyk zakupów jest przenoszony do systemu kasowego i rozpoczyna się proces płatności.
Podstawę prawną stanowi tutaj art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzamy wyżej wymienione dane na podstawie stosunku umownego między Państwem a nami.
3.7 Konkursy
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
Jako użytkownik Lidl Plus mogą Państwo brać udział w różnych konkursach. O ile w danym konkursie nie określono inaczej, Państwa dane będą wykorzystywane w ramach udziału w konkursie w celu jego przeprowadzenia (np. wyłonienia zwycięzcy, powiadomienia zwycięzcy, wysłania nagrody) oraz w celach opisanych w ramach sekcji 3.3 na potrzeby badania Państwa zainteresowań.
Podstawę prawną stanowi tutaj art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzamy wyżej wymienione dane na podstawie stosunku umownego między Państwem a nami.
Odbiorcy / kategorie odbiorców
Oprócz opisanego powyżej badania Państwa zainteresowań i prezentowania spersonalizowanych treści marketingowych, Państwa dane będą przekazywane spółkom z Grupy Lidl lub podmiotom trzecim tylko wtedy, gdy będzie to konieczne do przeprowadzenia konkursu (np. wysłania nagrody za pośrednictwem firmy kurierskiej).
3.8 Benefit Plus
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
Lidl Plus umożliwia korzystanie z ofert promocyjnych wybranych partnerów. Niektóre z tych ofert wymagają identyfikacji jako klient Lidl Plus za pomocą cyfrowej karty klienta. W takim przypadku partner współpracujący informuje nas o wykorzystaniu oferty promocyjnej, w tym przekazuje nam powiązane informacje (np. data, ilość, lokalizacja).
Jeśli w ramach Lidl Plus oferowane są oferty specjalne w ramach umów zawartych z naszymi partnerami współpracującymi, otrzymamy w ten sposób Państwa dane kontaktowe (np. adres e-mail i numer telefonu komórkowego), abyśmy mogli prawidłowo przydzielić ofertę specjalną do Państwa konta.
Wykorzystujemy informacje o korzystaniu z ofert partnerów do ustalenia Państwa zainteresowań, jak opisano powyżej, oraz w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam.
Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzamy wyżej wymienione dane na podstawie stosunku umownego między Państwem a nami.
Odbiorcy / kategorie odbiorców
Jeśli korzystają Państwo z ofert partnerów za pośrednictwem Lidl Plus, informujemy ich tylko o tym, że są Państwo użytkownikami Lidl Plus, tak aby partner mógł przydzielić Państwu odpowiednią ofertę.
3.9 Lidl Pay
Karta płatnicza
Cele przetwarzania danych/ podstawy prawne
Jako użytkownik Lidl Plus mogą Państwo opcjonalnie zarejestrować swoją kartę kredytową lub debetową w naszej mobilnej usłudze płatniczej „Lidl Pay” i wygodnie dokonywać płatności (np. w sklepach Lidl) za pomocą urządzenia mobilnego. Aby zarejestrować się i korzystać z Lidl Pay, konieczne jest podanie numeru karty kredytowej lub debetowej, kodu CVV/CSV oraz daty ważności karty. Dane te są wprowadzane i przechowywane w postaci zaszyfrowanej bezpośrednio w certyfikowanych systemach PCI DSS i PCI 3DS naszej platformy płatniczej. Aby upewnić się, że są Państwo faktycznie posiadaczem karty kredytowej/debetowej, Państwa dane są porównywane z danymi przetwarzanymi przez podmiot, który wydał kartę.
Jeśli rejestracja w Lidl Pay przebiegła pomyślnie, platforma płatnicza wysyła nam token jako potwierdzenie. Następnie przypisujemy ten token do Państwa konta.
Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przetwarzamy wyżej wymienione dane na podstawie stosunku umownego między Państwem a nami.
Odbiorcy / kategorie odbiorców
Jeśli korzystają Państwo z Lidl Pay w sklepie Lidl, dane Państwa karty kredytowej lub debetowej są przesyłane w celu realizacji płatności do odpowiedniej spółki Grupy Lidl, która będzie przetwarzać te dane do własnych celów (np. do celów weryfikacji podatkowej).
W celu przeprowadzenia procesu płatności zgodnie z przepisami dyrektywy (UE) 2015/2366 („PSD 2”), obowiązującymi krajowymi przepisami wykonawczymi i rozporządzeniem delegowanym (UE) 2018/389 przekazujemy również określone informacje (np. dane o Państwa osobie, transakcji i zachowaniu płatniczym) instytucji kredytowej użytkownika lub instytucji, która wydała dany środek płatniczy (np. kartę debetową lub kredytową), za pośrednictwem naszych usługodawców.
Te operacje przetwarzania są przeprowadzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja płatności) i art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (wypełnienie wyżej wymienionych obowiązków prawnych).
Aby zapobiec oszustwom, przetwarzamy Państwa numer telefonu komórkowego w procesie rejestracji, wstępnego uwierzytelnienia i płatności oraz przekazujemy go dostawcy usług płatniczych. Podstawę prawną stanowi tutaj art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, przy czym naszym uzasadnionym interesem jest zapobieganie oszustwom.
4. Jakim innym odbiorcom przekazujemy Państwa dane osobowe?
4.1 Informacje ogólne
Państwa dane osobowe będą przekazywane bez Państwa uprzedniej zgody wyłącznie w przypadkach wymienionych w sekcjach 3.1–3.9, jeśli jest to dozwolone przez prawo. Czyli na przykład wtedy, gdy:
- mamy uzasadniony interes w przekazywaniu Państwa danych osobowych do celów administracyjnych w ramach Grupy Lidl, a prawa i interesy użytkownika w zakresie ochrony danych osobowych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO nie przeważają nad tym interesem
lub
- korzystamy z usług podmiotów trzecich jako podmiotów przetwarzających dane, które starannie wybraliśmy i zobowiązaliśmy umownie do przetwarzania Państwa danych osobowych wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami.
4.2 Przekazywanie danych w ramach Grupy Lidl
Dane wprowadzone podczas rejestracji będą przekazywane w ramach Grupy Lidl do wewnętrznych celów administracyjnych, w tym do wspólnej obsługi klienta.
Każde przekazanie danych osobowych opiera się na tym, że mamy uzasadniony interes w przekazywaniu danych do celów administracyjnych w ramach naszej grupy spółek (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
4.3 Przekazywanie danych do odbiorców w państwach trzecich
W pewnych okolicznościach może być konieczne przekazanie przez nas Państwa danych osobowych odbiorcom w jednym lub w kilku państwach trzecich poza Unią Europejską (UE) / Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
Komisja Europejska certyfikowała niektóre państwa trzecie jako posiadające poziom ochrony danych porównywalny z RODO w drodze decyzji stwierdzającej odpowiedni poziom ochrony. Wykaz państw trzecich posiadających decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony można znaleźć tutaj. W przypadku dostawców usług mających siedzibę w USA ma to zastosowanie tylko wtedy, gdy są oni certyfikowani zgodnie z ramami ochrony danych UE-USA.
W przypadku braku decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony, zapewnimy adekwatny poziom ochrony danych za pomocą innych środków. Mogą to być na przykład wiążące reguły korporacyjne, standardowe klauzule umowne Komisji Europejskiej, certyfikaty lub zatwierdzone kodeksy postępowania.
O ile nie określono inaczej, przekazywanie danych do państwa trzeciego odbywa się na podstawie decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony lub jednego ze środków wymienionych powyżej. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych (sekcja 2).
5. Jak długo przechowujemy Państwa dane osobowe?
Usuwamy lub anonimizujemy Państwa dane osobowe, gdy tylko przestaną one być niezbędne do realizacji celów przetwarzania. Co do zasady, przechowujemy Państwa dane osobowe przez okres uczestnictwa w programie Lidl Plus. Jeśli będą Państwo nieaktywni przez 24 miesiące lub aktywnie skasują swoje konto Lidl Plus, powiadomimy Państwa o planowanym usunięciu konta. W ciągu 72 godzin mogą Państwo anulować usunięcie konta, logując się ponownie. Jeśli Państwa dane muszą być przechowywane przez dłuższy czas ze względu na ustawowe okresy przechowywania danych lub w celu zabezpieczenia, dochodzenia lub egzekwowania roszczeń prawnych, będziemy przechowywać Państwa dane również po usunięciu konta. Dane będą przechowywane tylko tak długo, jak jest to dozwolone przez prawo.
Jeśli korzystają Państwo z funkcji Scan&Go, koszyk zakupów zostanie zapisany na 72 godziny, a następnie usunięty.
Jeśli nie będą Państwo korzystać z usługi Lidl Pay przez 24 miesiące, dane zgromadzone w ramach tej funkcji oraz sama funkcja zostaną usunięte. Mogą Państwo następnie ponownie zarejestrować się w Lidl Pay w dowolnym momencie.
Jeśli wprowadzą Państwo pięć razy z rzędu nieprawidłowy kod dostępu do Lidl Pay, Państwa dane przetwarzane w ramach Lidl Pay zostaną automatycznie usunięte ze względów bezpieczeństwa.
Wszystkie dane osobowe przesłane nam przez Państwa w kontekście zapytań dotyczących obsługi klienta zostaną przez nas usunięte lub zanonimizowane nie później niż 90 dni po udzieleniu ostatecznej odpowiedzi. Doświadczenie pokazuje, że po upływie 90 dni zwykle nie wpływają już dodatkowe pytania w ramach konkretnego zgłoszenia. Jeśli osoby, których dane dotyczą, dochodzą swoich praw, dane osobowe będą przechowywane przez 3 lata po udzieleniu ostatecznej odpowiedzi, aby móc udowodnić, że dostarczyliśmy wyczerpujących informacji i spełniliśmy wymogi prawne.
Pliki dziennika, w których rejestrujemy Państwa interakcje z Lidl Plus (np. rejestrację, resetowanie hasła itp.), przechowujemy przez okres do 90 dni.
6. Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem Państwa danych?
Mają Państwo prawo zażądać udzielenia bezpłatnych informacji na temat przetwarzanych danych osobowych dotyczących Państwa osoby zgodnie z art. 15 ust. 1 RODO.
Jeśli wymogi prawne są spełnione, mają Państwo również prawo do sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia (art. 17 RODO) i ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO). Jeśli przekazali nam Państwo swoje dane osobiście, mają Państwo prawo zażądać przeniesienia danych zgodnie z art. 20 RODO.
Jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 zdanie pierwsze lit. e) lub f) RODO, mają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu zgodnie z art. 21 RODO. Jeśli sprzeciwią się Państwo przetwarzaniu danych, będzie ono kontynuowane tylko wtedy, gdy będziemy w stanie wykazać istotne uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania, które przeważają nad Państwa interesem we wniesieniu sprzeciwu. Mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw na adres ochronadanychosobowych@lidlplus.pl.
Jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 zdanie pierwsze lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO, mogą Państwo w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę ze skutkiem na przyszłość, co nie wpłynie na zgodność z prawem wcześniejszego przetwarzania.
Mają Państwo również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych. Właściwy jest organ nadzorczy ds. ochrony danych w kraju Państwa zamieszkania lub w którym administrator ma swoją siedzibę. Właściwym organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).