Ta przeglądarka nie jest przez nas wspierana!
Aby wyświetlić stronę poprawnie, użyj jednej z następujących przeglądarek:Uwaga!Jeśli będziesz kontynuować za pomocą tej przeglądarki, Twoje zakupy mogą się nie udać :(

Stan: 31 stycznia 2024

Wersja: 1.5.3


Dziękujemy za zainteresowanie Lidl Plus.

Prezentacja wysokiego poziomu ochrony danych w Lidl Plus


Kim Jesteśmy?


Jesteśmy Lidl Stiftung & Co. KG z siedzibą przy ul. Stiftsbergstraße 1, 74167 Niemcy (Lidl Stiftung”, „my“, „nas“) i jesteśmy operatorem programu wsparcia Klienta Lidl Plus. Jesteśmy odpowiedzialni za przetwarzanie i ochronę Państwa danych osobowych w aplikacji Lidl Plus.


Czym jest Lidl Plus?


Lidl Plus skierowany jest do Klientów, którzy chcą otrzymywać spersonalizowane informacje o naszych ofertach, promocjach oraz produktach i usługach od wybranych partnerów oraz innych spółek należących do Grupy Lidl. Określimy Państwa profil zainteresowań na podstawie Państwa zachowań zakupowych, korzystania z naszej aplikacji i innych usług cyfrowych Grupy Lidl.


Jakie dane od Państwa zbieramy?


Gromadzimy Państwa dane osobowe, które podają nam Państwo podczas rejestracji w Lidl Plus. Ponadto zbieramy Państwa zachowania związane z zakupami i użytkowaniem w związku z Lidl Plus i innymi usługami cyfrowymi Grupy Lidl, z których Państwo korzystają.


Dlaczego zbieramy te dane osobowe i do jakich celów je wykorzystujemy?


Przetwarzamy Państwa dane osobowe głównie w celu realizacji umowy zawartej z nami wraz z dokonaną przez Państwa rejestracją, tj. w celu określenia Państwa ewentualnych zainteresowań na podstawie Państwa zachowań zakupowych i użytkowych w odniesieniu do produktów i usług oraz w celu zapewnienia Państwu spersonalizowane informacje i oferty.


Jeśli wyrazili Państwo zgodę, będziemy Państwu przesyłać dostosowane do Państwa informacje o aktualnych promocjach i ofertach Lidla za pośrednictwem poczty elektronicznej, push lub SMS.


Ponadto mamy uzasadniony interes w tym, aby Państwa doświadczenia związane z Lidl Plus były jak najłatwiejsze i najskuteczniejsze.


Komu przekazujemy dane osobowe?


W niektórych przypadkach przekazujemy Państwa dane osobowe usługodawcom, którym zleciliśmy to na piśmie i których regularnie kontrolujemy. Firmy te nigdy nie realizują własnych celów z Państwa danymi osobowymi. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być przekazywane krajowym spółkom w Lidl w celu prezentowania Państwu odpowiednich treści lub przeprowadzenia konkursu organizowanego przez odpowiednią krajową spółkę, o ile wyrazili Państwo na to zgodę.


Jeżeli przekazujemy dane osobowe odbiorcom w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), zapewniamy odpowiedni poziom ochrony danych poprzez takie środki, jak wiążące reguły korporacyjne, standardowe klauzule umowne, mechanizm certyfikacji czy uznane kodeksy postępowania.


Jak długo przechowujemy Państwa dane osobowe?

Państwa dane osobowe zostaną zanonimizowane, gdy tylko przestaniemy mieć dla nich cel. Co do zasady Państwa dane osobowe przechowujemy przez okres Państwa uczestnictwa w Lidl Plus. Jeśli byli Państwo nieaktywni przez 24 miesiące, poinformujemy Państwa mailowo o oczekującym usunięciu konta.


Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych?


Jeśli chcą Państwo uzyskać dostęp do przechowywanych u nas danych osobowych lub otrzymać ich kopię, oczywiście udostępnimy to bezpłatnie. Mają Państwo prawo, zgodnie z odpowiednimi warunkami prawnymi, do poprawienia nieprawidłowych danych. Ponadto mogą Państwo zażądać usunięcia swoich danych osobowych, ograniczyć przetwarzanie i przekazywanie swoich danych osobowych oraz sprzeciwić się przetwarzaniu na podstawie uzasadnionego interesu lub interesu publicznego. Mogą również Państwo odwołać zgodę udzieloną w ramach Lidl Plus. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego.


Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższą Polityką ochrony danych, w której znajdą Państwo więcej informacji o tym, jak przetwarzamy Państwa dane. Mogą Państwo skontaktować się z naszym inspektorem ochrony danych pod wyżej wymienionym adresem pocztowym lub pod adresem: ochronadanychosobowych@lidlplus.pl.

Polityka prywatności Lidl Plus


Lidl Plus to aplikacja lojalnościowa (dalej: „Usługa” lub „Lidl Plus”) Spółek Lidl, oferowana przez firmę Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Niemcy (dalej: „Lidl Stiftung”, „My”, „Nas”). Lidl Stiftung przetwarza niezbędne dane na potrzeby świadczonej usługi jako spółka odpowiedzialna za zbierane, gromadzone, analizowane i przekazywane do krajowej spółki Lidl Polska sp. z o.o. sp. k. (dalej: zwana łącznie z Lidl Stiftung oraz Delta Marketing Services sp. z o.o.: „Spółki Lidl”, „Lidl”). Do Grupy Lidl należą również różne spółki krajowe i regionalne, które są wyszczególnione tutaj. (dalej: „Spółki Grupy Lidl”).


Lista zawiera tylko istotne i aktualne Spółki Lidl. W przyszłości, do listy do tej listy mogą zostać dodane również kolejne spółki, jeżeli SB Lidl KG będzie posiadać bezpośrednie lub pośrednie udziały w danej spółce, a spółka ta będzie brać udział w tworzeniu oferty Lidl Plus.


O ile Spółki te otrzymują na podstawie Państwa dobrowolnej zgody dane za pośrednictwem aplikacji i informują o aktualnych ofertach i akcjach promocyjnych organizowanych przez Lidl, działają one jako odrębni administratorzy danych.


Niniejsza polityka prywatności odnajduje zastosowanie do przetwarzania danych osobowych przez Lidl Stiftung jako administratora danych osobowych.


Z inspektorem ochrony danych Lidl Stiftung można się skontaktować pod wyżej wskazanym adresem pocztowym lub pod adresem: ochronadanychosobowych@lidlplus.pl.


Usługa jest skierowana do Klientów (dalej: „użytkownik” lub „Państwo”), którzy chcą otrzymywać spersonalizowane informacje od Lidl Stiftung dotyczące ofert i promocji w ramach Lidl Plus oraz oferty, produkty i usługi od oznaczonych partnerów i Spółek Lidl, które najbardziej jak to możliwe, odpowiadają zainteresowaniom oraz historii zakupów użytkownika.


Z Lidl Plus możesz cieszyć się różnorodnymi usługami, które są specjalnie dostosowane do Obejmują one między innymi oferty dopasowane do Państwa. Należą do nich m.in. oferty specjalnie dopasowane do Państwa indywidualnych potrzeb i życzeń, udział w konkursach i atrakcyjne promocje oraz rabaty. Zależnie od tego, gdzie i w jakim zakresie korzystają Państwo z usług Lidl Plus, następuje przekazanie Państwa danych z Lidl Stiftung do określonych Spółek Lidl, aby możliwe było udostępnienie odpowiednich usług.

1. Jakie dotyczące Państwa dane gromadzimy i z jakich kanałów komunikacji korzystamy?


1.1. Rejestracja w programie Lidl Plus


W ramach rejestracji pytamy o następujące dane klienta: imię, nazwisko, preferowany sklep Lidl, data urodzenia, adres e-mail, numer telefonu komórkowego. Opcjonalnie użytkownik może podać: płeć, adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miasto i kraj). W celu określenia preferowanego sklepu może zostać wykorzystana funkcja geolokalizacji Państwa urządzenia końcowego.


1.2. Dane z usługi „Moje Konto Lidl”


Jeśli dobrowolnie podali Państwo informacje o sobie, swoich zainteresowaniach jak również o dacie urodzenia Państwa dziecka w usłudze „Moje Konto Lidl”, zbieramy te informacje również w ramach Lidl Plus.


1.3. Wizyty w sklepie


Jeżeli podczas wizyty w sklepie zidentyfikują się Państwo przy kasie, zbieramy informacje takie jak odwiedzony sklep, zakupione produkty według rodzaju, ilości i ceny, zrealizowane bony, sumę z bonów oraz godzinę zapłaty i typ użytego środka płatniczego. Ponadto, jeśli skorzystali Państwo z naszego rabatu dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny, gromadzimy również informacje o posiadaniu przez Państwo Karty Dużej Rodziny. Poprzez przyporządkowanie Państwa zakupów i informacji o posiadaniu Karty Dużej Rodziny do konta klienta realizujemy cele wymienione w punkcie 2, np. możliwość przedstawiania ofert specjalnie dostosowanych do Państwa preferencji i zainteresowań oraz udziału w promocjach.


Państwa identyfikacja przy kasie może nastąpić poprzez cyfrową kartę klienta lub za pomocą numeru telefonu podanego podczas rejestracji.


1.4. Biuro Obsługi Klienta


Jeżeli kontaktują się Państwo z Biurem Obsługi Klienta spółek Lidl, wykorzystujemy dane, które podali Państwo w tym przypadku, w celu opracowania Państwa zapytania.


1.5. Korzystanie z aplikacji


Podczas korzystania z aplikacji gromadzimy informacje takie jak sklep, w którym dokonują Państwo zakupy. Ponadto gromadzimy informacje dotyczące całej wyświetlonej zawartości aplikacji takiej jak: aktywowane kupony, ustawienia powiadomień, uczestnictwo w loteriach, wyświetlone artykuły jak również wybranie Przez Państwa preferowanego sklepu. Przetwarzamy również dane o Państwa interakcji z aplikacją takie jak: odwiedzone sekcje, ekrany widoczne podczas każdej sesji oraz liczba kliknięć i przewinięć ekranu. Ponadto gromadzimy informacje o numerze Użytkownika, wersji używanego systemu operacyjnego, identyfikatorze urządzenia, języku systemowym, wybrany kraj oraz używanej wersji aplikacji.


Państwa dane logowania gromadzimy i wykorzystujemy w celu realizacji logowania. Aby nie musieli się Państwo za każdym razem na nowo logować w aplikacji, zaszyfrowane dane do logowania są przechowywane tak długo w aplikacji, aż wylogują się Państwo ze swojego konta.


Cyfrowe paragony mogą zostać zapisane na urządzeniu końcowym lub bezpośrednio przekazane za pomocą Messenger’a, jeśli tylko umożliwią Państwo aplikacji dostęp do swoich Zdjęć/Mediów. Aparat Państwa mobilnego urządzenia końcowego można wykorzystać do zeskanowania kuponu QR, jeśli tylko udzielą Państwo stosownego zezwolenia.


W ramach aplikacji przeprowadzamy ankiety i gromadzimy informacje na temat zachowań zakupowych, korzystania z aplikacji i osobistych preferencji, jak również zainteresowań związanych z innymi spółkami Lidl. Udział w ankietach jest dobrowolny.


1.6. Korzyści Partnerskie


Za pośrednictwem Lidl Plus zyskują Państwo także możliwość skorzystania z ofert specjalnych wybranych Partnerów. Aby skorzystać z niektórych z tych ofert, muszą Państwo zidentyfikować się jako Klient Lidl Plus za pomocą swojej cyfrowej karty Klienta. W takim przypadku odpowiedni Partner współpracujący informuje nas o skorzystaniu przez Państwa z danej oferty specjalnej, łącznie z powiązanymi z nią informacjami (np. czasem, kwotą, miejscem), abyśmy mogli jeszcze lepiej dostosować nasze oferty do Państwa zainteresowań. W przypadku, gdy w ramach Lidl Plus zostanie przyznana oferta specjalna na zlecenie usług naszych Partnerów kooperacyjnych, ci ostatni przekażą nam Państwa dane kontaktowe (adres e-mail i numer telefonu), abyśmy mogli prawidłowo przypisać ofertę do Państwa konta.


1.7. Płatności mobilne


Za pośrednictwem aplikacji Lidl Plus otrzymują Państwo również dostęp do usług płatności mobilnych („Lidl Pay”), gdzie mogą się Państwo zarejestrować z użyciem karty płatniczej, aby móc wygodnie zapłacić za zakupione dobra i usługi za pomocą swojego urządzenia mobilnego.


Rejestracja odbywa się bezpośrednio w Lidl Plus i tylko w związku z Państwa aktywnym wyborem tej funkcji. Do rejestracji i korzystania z Lidl Pay wymagany jest numer karty kredytowej lub debetowej, podanie kodu CVV/CSV oraz daty ważności karty. Te dane dotyczące płatności są wprowadzane bezpośrednio do certyfikowanych przez PCI-DSS i PCI 3DS systemów tak zwanej platformy płatniczej i są tam przechowywane w postaci zaszyfrowanej.


W ramach procesu rejestracji upewnimy się również, że rzeczywiście jesteś właścicielem podanej karty płatniczej. W tym celu przesyłamy za pośrednictwem platformy płatniczej dane Państwa karty kredytowej lub debetowej bezpośrednio do odpowiedniego dostawcy usług płatniczych, aby mógł potwierdzić Państwa tożsamość w instytucji bankowej, która ją wydała.


Jeżeli rejestracja Lidl Pay się powiodła, platforma płatnicza wysyła nam jako potwierdzenie token, w postaci szyfru. Token ten zostaje powiązany z Państwa kontem w Lidl Plus. Jeśli do celów uwierzytelniania używają Państwo funkcji TouchID lub FaceID, obowiązują dodatkowo warunki użytkowania i informacje o przetwarzaniu danych właściwych dostawców (na przykład w odniesieniu do funkcji TouchID lub FaceID firmy Apple). Gdy tylko skorzystasz z Lidl Pay, przesyłamy za pośrednictwem platformy płatniczej dane Państwa karty kredytowej lub debetowej do Lidl sp. z o.o. sp. k. w celu przetworzenia płatności. Lidl sp. z o.o. sp. k. pełni rolę odrębnego odpowiedzialnego administratora danych osobowych w zakresie potwierdzania Państwa płatności za pośrednictwem Lidl Pay, a także przechowywania danych dot. Państwa kart płatniczych ze względu na swoje własne obowiązki podatkowe i prawno-handlowe oraz w celu rozstrzygania ewentualnych roszczeń dotyczących zakupionych produktów.


W celu przeprowadzenia transakcji, zgodnie z przepisami m.in. Dyrektywy (UE) 2015/2366 („PSD 2”), Rozporządzenia (UE) 2018/389, wymieniamy informacje za pośrednictwem naszego usługodawcy z Państwa instytucją kredytową, wzgl. z wydawcą karty. Służy to zabezpieczeniu, aby płatności dokonywane były wyłącznie przez Użytkownika, a nie inne nieuprawnione osoby. Informacje te dotyczą w szczególności danych osobowych, bieżącej transakcji i historii poprzednich płatności.


1.8. Sklep Online / inne usługi cyfrowe


Obecnie testujemy integrację sklepu Online Lidl z aplikacją Lidl Plus. Jeśli w Państwa aplikacji Lidl Plus aktywna jest funkcja sklepu Online Lidl, zostali Państwo losowo wybrani do grupy testowej i tym samym mają również możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus w celu uzyskania dostępu do sklepu Online Lidl, który jest prowadzony przez Lidl sp. z o.o. sp. k.


Korzystając z sekcji „Sklep Online” w aplikacji Lidl Plus, mogą Państwo przeglądać aktualną ofertę produktów w sklepie Online Lidl i umieścić artykuł w koszyku zakupowym. Koszyk zakupowy jest synchronizowany między aplikacją Lidl Plus a sklepem Online Lidl w taki sposób, że wszystkie produkty zapisane w aplikacji Lidl Plus są również wyświetlane w koszyku zakupowym sklepu Online Lidl i odwrotnie. Klikając przycisk „Przejdź do kasy” w koszyku zakupowym, opuszczasz aplikację Lidl Plus i rozpoczyna się proces zamawiania w sklepie Online Lidl. Od tego momentu Lidl sp. z o.o. sp. k odpowiedzialny za przetwarzanie danych. Przesyłamy do Lidl sp. z o.o. sp. k listę towarów w koszyk zakupowy aplikacji Lidl Plus, aby proces zakupu mógł zostać sfinalizowany.


Przetwarzamy informacje o produktach, które umieścili Państwo w koszyku w aplikacji Lidl Plus w celach określonych w punkcie 2.


Ponadto, jeśli wyrazili Państwo zgodę na śledzenie, zbieramy również informacje o Państwa interakcji z sekcją „Sklep Online” w aplikacji, takie jak odwiedzone sekcje, produkty wyszukiwane w funkcji wyszukiwania oraz produkty przeglądane w katalogu produktów , liczba kliknięć i przewinięć.


Przypisując korzystanie z sekcji „Sklep Online” do Państwa konta Klienta, realizujemy również cele wymienione w punkcie 2, takie jak możliwość prezentowania Państwu ofert specjalnie dostosowanych do Państwa preferencji i zainteresowań oraz możliwość podejmowania udziału w kampaniach.


1.9. Korzystanie z innych usług cyfrowych


Jeśli zarejestrowali się Państwo w sklepie Online Lidl lub innych aplikacjach, witrynach internetowych lub usługach cyfrowych obsługiwanych przez firmę należącą do Spółek Grupy Lidl, takich jak sklep internetowy, serwis Click&Collect, serwis dot. kwiatów, serwis dot. podróży, Monsieur Cuisine App, Lidl Home App, Lidl Liddle Club, przepisy online oraz usługi zdjęciowe - informują nas o korzystaniu przez Państwa z usług cyfrowych, w tym o rodzaju, ilości i cenie produktów, które Państwo kupili lub zarezerwowali online, wykorzystanych kuponach, kwocie kuponu, zawartości koszyka niezrealizowanych zamówień, czasie procesu płatności i rodzaju użytego sposobu płatności, wybranej przez Państwa metody dostawy oraz zachowania jako Klienta na takich platformach.


1.10. Newslettery innych usługodawców


Jeżeli wyrazili Państwo zgodę na otrzymywanie newslettera sklepu Online lub innych usług opisanych w poprzednim akapicie i obsługiwanych przez Grupę Spółek Lidl, mogą otrzymywać od tych spółek informacje o Państwa zachowaniu użytkownika w związku z tym newsletterem, w tym informacje takie jak: czas otwarcia biuletynu, łącza lub obszary, w które kliknąłeś, czas trwania i częstotliwość korzystania.


1.11. Analiza zachowania użytkownika / pliki cookie


Podczas korzystania z aplikacji tworzymy segmentowe profile użytkowników dla celów analizy statystycznej i przyporządkowujemy je, jeśli możliwe, Państwu, względnie Państwa adresowi e-mail lub numerowi Klienta. O ile dane te nie są technicznie konieczne do zapewnienia funkcjonalności aplikacji, zbieramy i przetwarzamy te dane wyłącznie jeżeli wyrazili Państwo zgodę na analizę zachowań użytkownika (zob. punkt 2). Dotyczy to następującego przetwarzania:


Analiza zachowań użytkownika realizowana jest w następujących celach:


• Optymalizacja naszego serwisu i jego funkcji,

• Udoskonalanie naszej oferty i marketing produktów spółek Lidl poprzez kampanie (reklamowe),

• Wyświetlanie reklam opartych na zainteresowaniach (np. za pośrednictwem wiadomości push i banerów reklamowych w usługach osób trzecich).


Aby móc wyświetlać Ci informacje oparte na zainteresowaniach, konieczna jest możliwość przypisania powyższej oceny Tobie jako osobie. W tym celu od momentu zakończenia rejestracji nawiązujemy połączenie z Twoim numerem klienta. Twoja zgoda na podanie spersonalizowanych informacji obejmuje również ten etap przetwarzania.


W aplikacji wykorzystywane są również testy A/B, analityka, przesyłanie wiadomości w chmurze, analiza awarii, łącza dynamiczne, przesyłanie wiadomości w aplikacji, wydajność, prognozy i zdalna konfiguracja. Są to usługi analityczne oferowane przez Google. Zawarliśmy z Google umowę o powierzeniu przetwarzania (patrz także sekcje 2 i 3 niniejszej polityki prywatności).


Do celów powyższych analiz oraz wyświetlania spersonalizowanych relam, wykorzystujemy następujące reklamowe identyfikatory: (i) IDFA (Identifier for Advertising = identyfikator wyświetlania reklam) na urządzeniach z systemem iOSlub (ii) identyfikator wyświetlania reklam Androida, lub (iii) Huawei ID, adres IP / MAC, nagłówek HTTP oraz identyfikator (fingerprint) Twojego urządzenia końcowego (dodatkowo: godzinę wejścia, kraj, język, ustawienia lokalne, system operacyjny i jego wersję oraz wersję aplikacji). Ponadto w tej analizie uwzględniamy informacje o urządzeniu użytkownika i jego aktywności w sieci, a także informacje o aplikacji i tokenach zdarzeń.


Przetwarzanie tych danych odbywa się wyłącznie w sposób spseudonimizowany. IDFA, identyfikator reklamowy Androida oraz Huaweii ID mogą Państwo w dowolnym momencie zresetować lub wyłączyć wykorzystując swój system operacyjny. W przypadku, gdy IDFA nie jest dostępne, , aby przypisać instalacje naszej aplikacji do kampanii reklamowej wykorzystujemy SKAdNetwork, API atrybucji Apple. Postawę prawną stanowi Twoja zgoda (patrz. także pkt. 2 niniejszej polityki).


Google Ads Customer Matching


W aplikacji Lidl Plus korzystamy z usługi „Google Ads Customer Matching” firmy Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia (zwanej dalej „Google”). Przy pomocy stosowanych przez nas technologii śledzenia na serwery Google przesyłane są listy z danymi użytkowników. Następnie Google porównuje, czy przesłane dane użytkowników są zgodne z danymi klientów Google, a następnie tworzy grupy docelowe, które można wykorzystać do kierowania reklam. Reklamy mogą być wyświetlane w sieci Google (YouTube, GMail czy w wyszukiwarce), a także na różnych urządzeniach (tzw. remarketing lub retargeting).


W związku z korzystaniem z usługi Google Ads Customer Matching zawarliśmy z Google umowę powierzenia zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO. Poprzez tę umowę Google zapewnia, że będzie przetwarzać dane osobowe zgodnie z zaleceniami i gwarantuje ochronę praw osoby, której dane dotyczą.


Dane osobowe zostaną usunięte po ustaniu celu ich przetwarzania.

Informacje o tym, w jaki sposób Google wykorzystuje dane osobowe przesyłane do Google w ramach integracji usług, a także możliwości ustawień spersonalizowanych reklam i gromadzenia danych, można znaleźć tutaj i tutaj. Ogólne informacje na temat przetwarzania danych przez Google można znaleźć w polityce prywatności Google.


Meta / Facebook


Korzystamy z usługi „Facebook Custom Audience” firmy Meta Platforms Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia (zwanej dalej „Facebook”) w aplikacji Lidl Plus. Facebook Custom Audience umożliwia nam tworzenie grup docelowych oraz projektowanie i wyświetlanie spersonalizowanych reklam na Facebooku w zależności od potrzeb.


Przy tym, za pośrednictwem naszych technologii śledzenia, przesyłane są do Facebooka listy z danymi użytkowników. Facebook następnie porównuje, czy przesłane dane są zgodne z danymi użytkowników Facebooka, a następnie tworzy grupy docelowe, które można wykorzystać do kierowania reklam na Facebooku. Dzięki Custom Audience mamy pewność, że reklamy na Facebooku będą wyświetlane tylko osobom, które wcześniej odwiedziły naszą aplikację lub są zainteresowane naszymi produktami. Facebook wykorzystuje dane również do własnych celów reklamowych i do celów reklamowych stron trzecich.


Dane osoby pozostają w usłudze Custom Audience maksymalnie przez 180 dni. Po 180 dniach dane osób należących do tej grupy zostaną usunięte, o ile nie odwiedzą witryny ponownie.


Jesteśmy z Facebookiem wspólnie odpowiedzialni za korzystanie z Facebook Custom Audience zgodnie z Art. 26 RODO. Zawarliśmy w związku z tym umowę o współadministrowaniu danymi osobowymi, po to, by określić odpowienie odpowiedzialności w zakresie wypełniania obowiązków wynikających z RODO. Zgodnie z nią jesteśmy odpowiedzialni za informowanie osób, których dane dotyczą na temat przetwarzania ich danych, natomiast Facebook odpowiada za realizację zapytań dotyczących praw podmiotów danych, zgodnie z art. 15 do 21 RODO. Niezależnie jednak od zapisów umowy – dochodzenie praw podmiotu danych może być realizowane wobec każdego ze współadministratorów.


Aby zapewnić reklamodawcom na Facebooku dokładność i rzetelność raportów lub statystyk wydajności - Facebook opiera przetwarzanie danych na zgodzie swoich użytkowników zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz prawnie uzasadnionych interesach Facebooka zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w Polityce prywatności Facebooka lub tutaj. Tutaj możesz skontaktować się z inspektorem ochrony danych Facebooka.


Wycofanie zgody


Jeżeli chcą Państwo wycofać udzieloną zgodę na profilowanie w ramach aplikacji Lidl Plus, mogą to Państwo zrobić w dowolnym momencie, ze skutkiem na przyszłość poprzez zarządzanie udzieloną zgodą poprzez realizację Opt-Out umieszczonego w aplikacji pod „Więcej” -> „Informacje prawne”-> „Analityka aplikacji” -> odznacz żądane usługi.

1.12. Usługi Map


W aplikacji mają Państwo możliwości wykorzystania usług map systemu operacyjnego Państwa urządzenia. Dzięki temu interaktywne mapy mogą być wyświetlane bezpośrednio w aplikacji i mają Państwo możliwość wygodnego korzystania z funkcji mapy, aby znaleźć m.in. Sklepy Lidl w Państwa okolicy.


W celu korzystania z usług map konieczne jest przetwarzanie Państwa adresu IP w ramach komunikacji internetowej. Jest to zwykle przetwarzane na serwerze odpowiednich systemów operacyjnych. Nie mamy wpływu na konkretne przetwarzanie danych przez dostawców systemów operacyjnych. Więcej informacji na temat celu i zakresu przetwarzania danych można znaleźć w polityce prywatności dostawcy. Znajdą tam Państwo również dalsze informacje o swoich prawach i ustawieniach chroniących Państwa prywatność.


Adresy i polityka prywatności dostawców:

* Mapy Google: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia, https://www.google.com/policies/privacy/. Dodatkowe warunki korzystania z Map Google/Google Earth można znaleźć pod adresem https://maps.google.com/help/terms_maps.html.


* Apple Inc., One Apple Park Way, Cupertino, Kalifornia. Warunki korzystania z usługi Apple Maps można znaleźć na stronie https://www.apple.com/legal/internet-services/maps/terms-de.html. Politykę prywatności Apple można znaleźć pod adresem https://www.apple.com/legal/privacy/pl/.


* Zestaw map Huawei: Aspiegel SE, 1F, Simmonscourt House, Ballsbridge, Dublin D04 W9H6, Irlandia. https://developer.huawei.com/consumer/es/hms/huawei-MapKit/. Politykę prywatności Huawei można znaleźć pod adresem: https://www.huawei.com/en/privacy-policy


1.13. Linki do innych witryn internetowych oraz aplikacji

Nasza aplikacja może zawierać linki do innych witryn internetowych, aplikacji spółek Lidl oraz naszych zaufanych partnerów wskazanych powyżej, a także do innych podmiotów trzecich. Klikając na banner w aplikacji lub w polecane produkty zostaniesz przekierowany do tych witryn lub aplikacji. Linki mogą wykorzystywać specjalne technologie dotyczące śledzenia, które to umożliwią operatorom tych witryn poznanie oraz zmierzenie, gdzie użytkownik się o nich dowiedział. Zachęcamy Państwa do zapoznania się politykami prywatności każdej z witryn lub aplikacji, do których zostaniesz przekierowany, w celu zrozumienia, jakie informacje o Państwu będą gromadzone. Przekierowując Cię do którejkolwiek z tych witryn / aplikacji, przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu spełnienia Państwa (technicznego) żądania odwiedzenia odpowiedniej aplikacji lub strony internetowej (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) jak również na podstawie uzasadnionego interesu do celów reklamowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).


1.14. Newsletter / powiadomienia push / SMS

Gromadzimy informacje dotyczące Państwa zachowania użytkownika w związku z newsletterem i innymi informacjami, które przesyłamy Państwu w formie powiadomień push lub wiadomości SMS, zapisujemy je i – o ile to możliwe – przyporządkowujemy je do Państwa osoby albo adresu e-mail lub numeru klienta. Zapisujemy godzinę otwarcia i uruchamiane linki, klikane pola, wybierane produkty, godzinę, czas trwania i częstotliwość korzystania.


Zbieramy i przetwarzamy dane osobowe wyłącznie jeżeli się na to Państwo zgodzili (zob. punkt 2. poniżej).


1.15. Alcohol Opt-In

Jeśli wyrazili Państwo zgodę na zapoznanie się z treściami dotyczącym napojów alkoholowych poprzez akceptację w profilu, przechowujemy Państwa dane osobowe przez okres 6 lat licząc od rezygnacji z uczestnictwa w Lidl Plus – z powodu konieczności wypełnienia obowiązku prawnego.


1.16. Dane szczególnej kategorii


Analiza danych osobowych wymienionych powyżej nie obejmuje szczególnych kategorii danych osobowych w rozumieniu art. 9 ust. 1 RODO (np. informacji o stanie zdrowia lub religii).

2. W jakich celach i na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Państwa dane osobowe?

Dane wymienione w punkcie 1 gromadzimy w celu udostępnienia Państwu odpowiednich usług z zakresu Lidl Plus.


2.1. Cel związany z komunikacją i identyfikacją


Dane klienta zgromadzone w ramach rejestracji służą do komunikacji z Państwem oraz do jednoznacznego przyporządkowania zwyczajów zakupowych i zachowania użytkownika do Państwa profilu Klienta.


Jeśli wyrazili Państwo zgodę na wykorzystanie geolokalizacji Państwa urządzenia końcowego poprzez „zezwolenie na uprawnienia”, wykorzystujemy tą funkcję, w celu oferowania Państwu indywidualnych usług opartych na bieżącej lokalizacji. W szczególności, w ramach funkcji "wyszukiwanie sklepów", przetwarzamy Państwa lokalizację w oparciu o GPS i dane sieciowe dot. Państwa lokalizacji, aby móc wyświetlić Państwu nasze najbliższe sklepy. Dane dot. geolokalizacji nie są przez nas trwale zapisywane.


Podczas rejestracji pytamy m.in. o Państwa datę urodzenia (patrz punkt 1 powyżej). Uczestnictwo jest możliwe dla osób w wieku powyżej 18 lat (patrz punkt 2 Warunków uczestnictwa). Poza tym ze względu na ochronę nieletnich nabycie określonych produktów jest możliwe od określonego wieku. W związku z tym reklam napojów alkoholowych nie wolno kierować do dzieci i młodzieży.


W szczególności używamy Państwa adresu e-mail, aby chronić Państwa przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich, wysyłając powiadomienia e-mail, np. gdy dostęp odbywa się za pośrednictwem obcego urządzenia, tzn. urządzenia, z którego nie dokonywano jeszcze dostępu do aplikacji Lidl Plus.


Celem przekazywania danych do instytucji finansowej, względnie wydawcy karty (w przypadku korzystania z Lidl Pay) jest przestrzeganie wymogów prawnych dot. uwierzytelnienia w celu zapobiegania nadużyciom i oszustwom.


To przetwarzanie danych odbywa się na podstawie przepisów prawa, które zezwalają nam na przetwarzanie danych osobowych, o ile jest to konieczne do korzystania z usługi lub do wypełnienia umowy (np. art. 6 ust. 1 b) RODO) oraz z uwagi na uzasadniony interes, aby aplikacja była jak najłatwiejsza i jak najbardziej efektywna (art. 6 ust. 1 f) RODO).


Jeśli za pośrednictwem formularza kontaktowego w aplikacji skierują Państwo do nas zapytanie, zapisujemy i wykorzystujemy Państwa dane, by móc w Państwa interesie, jak

najlepiej, odpowiedzieć na Państwa zapytanie. Przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.


W przypadku wycofania produktu sprawdzamy, czy kupili Państwo dany produkt, aby móc poinformować Państwa o jego wycofaniu. W tym celu wykorzystujemy informacje o zakupionych przez Państwa produktach (porównaj powyżej „Odwiedziny w sklepie”).


Przetwarzanie odbywa się w celu ochrony Państwa zdrowia, ponieważ mamy prawnie uzasadniony interes w informowaniu Cię o wycofaniu produktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).


2.2. Cel związany z optymalizacją działań reklamowych, sieci sklepów oraz ich wyglądu


Jeśli podadzą nam Państwo również swoje dane adresowe, wykorzystamy je do optymalizacji działań reklamowych (w szczególności dystrybucji ulotek, reklamy plakatowej) i optymalizacji sieci/wyglądu sklepów. Podanie danych adresowych jest dobrowolne. Dane te są przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), który polega na optymalizacji kanałów sprzedaży.


2.3 Cel polegający na ustalaniu Państwa zainteresowania


Aby zapewnić Państwu oraz innym Klientom korzyści wynikające z uczestnictwa w Lidl Plus i przedstawiać Państwu jak najbardziej zindywidualizowane oferty i przeprowadzać precyzyjne ankiety wśród klientów, chcemy Państwa bliżej poznać. W tym celu najpierw ustalamy, na podstawie wszystkich danych osobowych wymienionych w ust. 1, w szczególności Państwa danych transakcyjnych z Lidl Plus oraz informacji, które otrzymujemy ze sklepu Online Lidl lub innych aplikacji, stron internetowych lub usług cyfrowych opisanych powyżej, jakie produkty, promocje i usługi mogą być dla Państwa interesujące i istotne oraz czy są Państwo posiadaczami Kary Dużej Rodziny. Do określenia tej korelacji używamy metod matematyczno-statystycznych. W tym celu Państwa dane osobowe są porównywane z danymi innych Klientów. Na podstawie tego porównania możemy następnie wywnioskować, które inne produkty i promocje, którymi byli zainteresowani inni Klienci o podobnych zainteresowaniach, mogą również zainteresować Państwa i innych Klientów.


Wykorzystując te informacje możemy np. zwracać Państwa uwagę na akcje rabatowe dotyczące Państwa ulubionych produktów, oferować szczególne korzyści i celowo informować o atrakcyjnych cenach, kuponach rabatowych i innych korzyściach dla Państwa w ramach promocji asortymentowych.


W tym celu będą Państwo otrzymywać (w miarę możliwości spersonalizowane) informacje o produktach, promocjach, konkursach, nowych usługach i aktualnościach z oferty streamingowej, branżowej, sklepu Online i do ankiet.


Dokonując pomiaru z Państwa aplikacji (patrz powyżej), uzyskujemy również ogólny wgląd w optymalizację naszej aplikacji Lidl Plus i sukces naszych kampanii reklamowych. Ponadto zapewniamy naszym partnerom reklamowym przetworzone statystycznie, anonimowe dane (na podstawie korzystania z aplikacji oraz zakupionych produktów) dotyczące sukcesu ich kampanii reklamowych do celów rozliczeniowych i optymalizacji ich kampanii marketingowych. Nasi partnerzy reklamowi nie mogą powiązać tych informacji osobiście z Państwem.


Na podstawie danych, które otrzymujemy ze Sklepu online otrzymają Państwo informacje o produktach, promocjach i nowych usługach i nowościach w jak i ankietach. Ponadto, spersonalizowane profile użytkowników przyporządkowane do Państwa i Państwa adresów e-mail, pozwolą na lepsze dopasowanie reklam, w szczególności w formie newsletterów, do Państwa zainteresowań oraz poprawią oferty internetowe. Użycie tych profili również wykorzystuje dane o Państwa korzystaniu z Lidl Plus.


Te operacje przetwarzania są przeprowadzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, który pozwala nam przetwarzać dane osobowe w zakresie, w jakim jest to konieczne do korzystania z usługi lub wykonania umowy.


Jeżeli wyrazili Państwo stosowną zgodę, będziemy przetwarzali i łączyli z Państwa profilem użytkownika w aplikacji dane pochodzące z Państwa urządzeń. W takich przypadkach, będziemy przetwarzali Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO. Dotyczy to przetwarzania danych opisanego powyżej w sekcji ”Sklep online”, „Analiza zachowania użytkownika” i „Newsletter / Wiadomości Push/ Sms”, jak również transferu danych do naszych Partnerów reklamowych w celu wyświetlania treści (reklamowych) w usługach stron trzecich.


W związku ze zwiększaniem ilości informacji gromadzonych w Państwa profilach, wykorzystujemy te dane do optymalizacji aplikacji Lidl Plus oraz naszych innych usług online, pod warunkiem, że wskazane działanie jest objęte Państwa zgodą. Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.


2.4. Celem optymalizacji naszego sklepu i ofert online


Jeśli biorą Państwo udział w naszych dobrowolnych ankietach, wykorzystujemy te informacje do optymalizacji naszego sklepu i ofert online. Przetwarzamy te dane, ponieważ mamy nadrzędny prawnie uzasadniony interes polegający na jak największym dopasowaniu naszej oferty do Państwa zainteresowań (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO


2.5. Cel polegający na otrzymywaniu informacji marketingowych


Jeśli wyrazili Państwo wyraźną zgodę na reklamę, będziemy również przesyłać Państwu informacje o programach benefitowych , np. szczegóły programu, informacje o nowych partnerach programu i korzyściach partnerskich, specjalnych promocjach dla Klientów oraz (jeśli to możliwe, spersonalizowane) informacje o produktach , promocje, konkursy, nowe usługi i aktualności z ofert streamingowych, sklepowych, sklepów internetowych, przez e-mail, SMS lub wiadomość push.


Ten bezpośredni kontakt następuje, ponieważ udzielili nam Państwo odpowiedniej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.


2.6. Cel polegający na reklamie powiązanej z lokalizacją i czasem


Przetwarzamy i wykorzystujemy Państwa dane osobowe dotyczące miejsca i czasu Państwa zakupów, aby przesyłać reklamy powiązane z czasem i miejscem, np. w formie powiadomień push na telefonie komórkowym lub wiadomości SMS. Jeżeli preferowany przez Państwa dzień zakupów to sobota, możemy informować Państwa o promocjach przypadających właśnie na ten dzień tygodnia. Jesteśmy też w stanie przedstawić Państwu ofertę regionalną, jeżeli dysponujemy informacją, w jakim regionie najchętniej dokonują Państwo zakupów. Jeśli wyraziłeś zgodę na reklamowanie napojów alkoholowych, będziemy przechowywać twoje dane osobowe zgodnie z prawem krajowym.


Wiadomości push są informacjami, które są wysyłane z naszej aplikacji do Państwa urządzeń, gdzie traktowane są priorytetowo. Aplikacja wykorzystuje wiadomości push wyłącznie jeżeli wyrazili Państwo zgodę na otrzymywanie wiadomości push podczas instalacji aplikacji, lub w dowolnym czasie używania aplikacji, w jej ustawieniach. Mogą Państwo aktywować i dezaktywować wiadomości push w każdej chwili.


O ile ma miejsce analiza powiązana z lokalizacją i czasem, przetwarzanie danych ma miejsce w związku z korzystaniem z usługi lub do wypełnieniem umowy (np. art. 6 ust. 1 b) RODO) i z uwagi na uzasadniony interes, aby nasze oferty były jak najlepiej dostosowane do Państwa miejscowych i czasowych preferencji (art. 6 ust. 1 f) RODO) Przechowywanie danych po rezygnacji z uczestnictwa w programie wynika z Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.


2.7. Cel polegający na obsłudze Klienta


Dane osobowe, które przesyłają do nas Państwo, kontaktując się z Działem Obsługi Klienta, np. poprzez formularz kontaktowy, są traktowane przez Lidl poufnie. Wykorzystujemy otrzymane dane wyłącznie do celu udzielenia odpowiedzi na zadane przez Państwa pytania oraz realizację przysługujących Państwu praw dot. ochrony danych osobowych.


Aby móc jak najlepiej przetworzyć Państwa zapytania dotyczące obsługi klienta, powyższe dane przekazujemy również innym Spółkom Lidla. Oznacza to, że nie jest konieczne ponowne rejestrowanie i przechowywanie tych danych w celu przetworzenia zapytania. Spółki Lidl wykorzystują Państwa dane wyłącznie w celu weryfikacji Państwa jako Klienta lub użytkownika oraz przetworzenia Państwa zapytania. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest art. 6 ust. 1 b) RODO, ponieważ jest to niezbędne do przetworzenia Państwa żądania, a także art. 6 ust. 1 f) RODO.


Zarówno w naszym i Państwa (uzasadniony) interesie w tym przetwarzaniu danych jest udzielenie odpowiedzi na Państwa pytania, rozwiązania wszelkich problemów, które mogą się pojawić, a tym samym utrzymania i promowania Państwa satysfakcji jako Klienta lub użytkownika naszych usług lub innych Spółek Lidla. Podstawą prawną przetwarzania Państwa wniosków na podstawie przepisów o ochronie danych jest art. 6 ust. 1 c) RODO, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia naszego prawnego obowiązku rozpatrzenia Państwa żądania.


2.8. Cel polegający na zapewnieniu poprawnego funkcjonowania aplikacji


Przetwarzamy dane zebrane podczas korzystania z naszej aplikacji, aby zapewnić poprawne funkcjonowanie naszej aplikacji. W szczególności, potrzebujemy tych danych, aby aplikacja mogła zapisać preferowane przez Państwa ustawienia, takie jak kraj oraz język, w celu zapewnienia możliwości szybkiego rozwiązania problemów technicznych oraz, aby mogli Państwo dostęp do właściwych funkcjonalności aplikacji. Te dane nie są wykorzystywane do tworzenia Państwa profili w aplikacji. Podstawę prawną do stosowania niezbędnych w tym celu technologii stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 173 Prawa telekomunikacyjnego. Państwa dane osobowe przetwarzamy, aby zapewnić Państwu korzystanie z usługi w ramach zawartej umowy.


Korzystanie z usług map na urządzeniach opiera się na zawartej z Państwem umową, art. 6 ust. 1 lit b) RODO, jak również na naszym prawnie uzasadnionym interesie polegającym na atrakcyjnej prezentacji naszych ofert i łatwym wyszukiwaniu lokalizacji, które wskazaliśmy w aplikacji. Stanowi to prawnie uzasadniony interes w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.


2.9. Cel historii produktu


Jeśli zarezerwowałeś produkty za pośrednictwem aplikacji Lidl Plus, pokażemy Państwu je w historii, abyś mogli Państwo uzyskać przegląd swoich rezerwacji. Podstawą prawną powiązanego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzamy Państwa dane w celu realizacji naszej relacji użytkownika z Państwem.


2.10. Cel zapobiegania oszustwom


Aby zapobiec szkodom ekonomicznym dla Lidla, analizujemy ich zachowania zakupowe za pomocą aplikacji Lidl Plus w celu zapobiegania oszustwom. W szczególności oceniamy również, czy i jak często przedmioty są zwracane. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi Art. 6 ust.1 f) RODO. Nasz prawnie uzasadniony interes wynika z opisanych celów przetwarzania.

3. Komu przekazujemy Państwa dane osobowe?

W przypadku uzasadnionych wniosków stosownych władz, udostępnimy im Państwa dane osobowe. Przekazujemy również Państwa dane osobowe osobom trzecim w następujący sposób:


3.1. Przekazanie danych dostawcom usług


Przetwarzanie Państwa danych zlecamy po części dostawcom usług. Firmy te są przez nas starannie wybierane, a współpraca odbywa się na podstawie pisemnej umowy. Podlegają one naszym poleceniom, a przed rozpoczęciem oraz w trakcie przetwarzania danych poddajemy je regularnym kontrolom. Firmy te nigdy nie wykorzystują Państwa danych osobowych do własnych celów w zakresie wykonywanych dla nas czynności.


W związku z tym przekazujemy Państwa dane odbiorcom, którzy:


• udostępniają nam przestrzeń na serwerach, systemy baz danych i podobne,

• oferują wsparcie techniczne,

• doradzają nam w kwestiach marketingowych.


W związku z korzystaniem z usług Meta dane są przesyłane do Meta (patrz punkt 1 niniejszej polityki).


3.2. Przekazanie danych operatorom usług Lidl


W obrębie Spółek Lidl (patrz sekcja 1. powyżej), przekazujemy Państwa następujące dane odpowiedniej spółce krajowej na warunkach opisanych powyżej:


• Państwa preferencje zakupowe określone dla konkretnych produktów odpowiednich dla Państwa

• jeśli biorą Państwo udział w loterii lub konkursie („Akcja”) organizowanym przez Spółki Lidl, przekazujemy pola danych wymienione w Warunkach korzystania z Akcji (np. numer klienta (identyfikator lojalnościowy), numer telefonu, adres e-mail, data urodzenia itp.);

• w przypadku aktywowania przez klienta kuponu w aplikacji Lidl Plus, przekazujemy spółkom Lidl informacje o kuponie, numer artykułu i identyfikator transakcji w celu świadczenia usługi, uwzględnienia rabatów na zakupy w sklepie internetowym itp. Nie przekazujemy poza tym danych żadnym podmiotom trzecim.

• w zakresie, w jakim jest to niezbędne do przetworzenia zapytania za pośrednictwem naszego działu obsługi Klienta, powyższe dane przekazujemy również tym spółkom Lidl, z którymi kontaktują się Państwo w ramach obsługi Klienta. Ponadto może być konieczne, abyśmy przekazali fragmenty Państwa zapytania partnerom umownym (np. dostawcom w przypadku zapytań dotyczących konkretnych produktów) w celu przetworzenia Twojego zapytania;

• jeśli korzystają Państwo z usługi płatności mobilnych Lidl Pay, przesyłamy za pośrednictwem platformy płatności przekazuje dane Państwa karty kredytowej lub debetowej do Lidl sp. z o.o. sp. k., która odpowiada za sprzedaż towarów i usług, lub bezpośrednio do odpowiedniego dostawcy usług płatniczych.

• Tylko jeśli zostali Państwo wybrani do grupy testowej i aktywna jest funkcja sklepu Online Lidl w Państwa aplikacji Lidl Plus, wyślemy do Lidl sp. z o. o. sp. k listę produktów umieszczonych w Państwa koszyku zakupowym, aby proces zakupu mógł zostać sfinalizowany.

• jeśli istnieje podejrzenie oszustwa lub firma Lidl poniesie szkodę ekonomiczną, przekażemy żądane dane dotyczące Państwa zakupów/zwrotów spółkom Lidl


Tylko jeżeli udzielili Państwo zgody w ramach Sklepu online na analizowanie korzystania przez Państwa z Lidl Plus oraz łącznia danych w Lidl Plus z danymi z w/w usług w zakresie rodzaju, ilości i ceny produktów, które Państwo zakupili w sklepach Lidl jak i o Państwa zachowaniu w relacji do newslettera, w tym informacje o czasie otwarcia newslettera, o obszarach, które Państwo kliknęli, oraz długości i częstotliwości używania newslettera- dane te zostaną udostępnione do odpowiedniej spółki krajowej Lidl sp. z o.o. sp. k.


W ramach korzystania z Lidl Pay, w celu realizacji różnych umów z Państwem (w tym wymaganym prawem uwierzytelnienia przed dokonaniem transakcji płatniczej), wymieniamy z Państwa instytucją kredytową, względnie wydawcą karty dane osobowe.


Jeżeli dokonujemy transferu danych osobowych odbiorcom w krajach trzecich (kraje spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego), mogą się o tym Państwo dowiedzieć z informacji dotyczących przetwarzania danych przez naszych usługodawców opisanych w niniejszej Polityce Prywatności. Przyjmując decyzje stwierdzające odpowiedni stopień ochrony, Komisja Europejska ustala, czy takie państwo trzecie zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych. Dokładną listę krajów, w których wydano decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony, można znaleźć tutaj.


Jeżeli Komisja Europejska nie stwierdziła stosownego poziomu ochrony w kraju trzecim, zapewniamy, aby odpowiedni poziom ochrony Państwa danych osobowych został dotrzymany poprzez inne środki takie jak: wiążące reguły korporacyjne, standardowe klauzule umowne, mechanizmy certyfikacji zatwierdzone kodeksy postępowania. Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać dodatkowych informacji proszę skontaktować się z naszym inspektorem ochrony danych (strona pierwsza).

4. Jak zapewniamy poufność Państwa danych osobowych?

Aby zapewnić poufność Państwa danych osobowych, naszym pracownikom zajmującym się przetwarzaniem danych nie wolno gromadzić, przetwarzać ani wykorzystywać danych osobowych w sposób nieupoważniony. Przed rozpoczęciem stosunku zatrudnienia, naszych starannie wybranych pracowników, uwrażliwionych na związane z ochroną danych kwestie prawne, zobowiązujemy na piśmie do utrzymywania danych w tajemnicy. Obowiązek ten pozostaje w mocy również po zakończeniu stosunku zatrudnienia.

5. Jak zapewniamy bezpieczeństwo Państwa danych osobowych?

Bezpieczeństwo Państwa danych jest dla nas bardzo ważne. W związku z tym podejmujemy środki techniczne i organizacyjne, aby chronić Państwa dane osobowe w szczególności przed zagrożeniami w przypadku przekazywania danych oraz przed dostępem do nich osób trzecich. Podjęte środki regularnie dostosowujemy do aktualnego stanu techniki.

6. Jak długo przechowujemy Państwa dane osobowe?

Usuwamy lub anonimizujemy Państwa dane osobowe, kiedy nie są już potrzebne do celów, do których przetwarzamy je zgodnie z powyższymi punktami. Z reguły przechowujemy Państwa dane osobowe przez okres Państwa uczestnictwa w Lidl Plus.


Jeżeli nie będą Państwo korzystać z aplikacji przez co najmniej 24 miesiące, poinformujemy Państwa o zbliżającym się terminie anonimizacji danych. Wówczas, będą mogli Państwo sprzeciwić się anonimizacji w/w danych poprzez uruchomienie aplikacji.


Poza tym, dane będą usunięte po upływie 72 godzin po rezygnacji z uczestnictwa w Lidl Plus. W ciągu wskazanych 72 godzin mają Państwo możliwość przywrócenia swojego konta klienta, poprzez ponowne zalogowanie. Proces usunięcia danych zostanie wtedy przerwany. O ile Państwa dane są jeszcze potrzebne ze względu na określone prawem okresy przechowywania albo do zabezpieczenia, wysunięcia lub zrealizowania roszczenia, zapisujemy Państwa dane o wyrejestrowaniu z Lidl Plus, tak długo jak ich przechowywanie wymagane jest przepisami prawa, względnie tak długo jak konieczne jest to realizacji celu. Dane stanowiące udokumentowanie uprawnienia Użytkownika do zapoznania się z treściami dotyczącym napojów alkoholowych oraz spełnienia wymagań prawnych wynikających z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przechowywane są przez okres 6 lat.


Wszystkie Państwa dane osobowe, które przesłali Państwo w ramach kontaktu z Działem Obsługi Klienta będą usunięte albo zanonimizowane najpóźniej w ciągu 90 dni po udzieleniu ostatecznej odpowiedzi. Doświadczenie pokazuje, że z reguły dalsze zapytania dotyczące naszych odpowiedzi nie pojawiają się po 90 dniach. Jeżeli będą Państwo dochodzić swoich praw jako podmiot danych, Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres 6 lat po udzieleniu finalnej odpowiedzi, jako dowód, że dostarczyliśmy Państwu wyczerpujące informacje i tym samym spełniliśmy wobec Państwa nasz prawny obowiązek.

7. Jakie prawa mają Państwo w związku z przetwarzania Państwa danych?

Na zapytanie, zgodnie z art. 15 RODO, informujemy Państwa oczywiście w szczególności o zapisanych u nas Państwa danych odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, którym przekazujemy dane, a także na temat celu przetwarzania. Informacji tych udzielamy bezpłatnie.


Mają Państwo również prawo, w przypadkach wymienionych w przepisach, do sprostowania nieprawidłowych danych oraz do usunięcia danych, ograniczenie przetwarzania i przenoszenia Państwa danych osobowych.


Ponadto mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.


W przypadkach, w których przetwarzanie danych opiera się na art. 6 lit. f RODO albo odbywa się do celów związanych z reklamą bezpośrednią, mają Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.


O ile wyrazili Państwo zgodę, mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać ze skutkiem na przyszłość. np. za pośrednictwem aplikacji w „Więcej” -> „Portal Obsługi Klienta” -> „Formularz kontaktowy” lub (jeśli chcą Państwo wyłączyć jeden z kanałów komunikacji) w „Więcej” -> „Ustawienia” -> „Komunikacja marketingowa” lub pisząc poprzez https://obsluga-klienta.lidl.pl)


Jeżeli chcieliby Państwo wycofać udzieloną zgodę na przetwarzanie danych w celach analitycznych w zakresie aplikacji Lidl Plus / Mojego Konta Lidl, mogą Państwo samodzielnie dokonać zmiany w ustawieniach aplikacji w sekcji „Więcej” -> „Informacje Prawne” -> „Analityka aplikacji”.

8. Brak obowiązku podania danych

W przypadku przekazywania dobrowolnych danych o sobie, nie jesteście Państwo zobowiązani do ich podania. Bez tych danych nie będziemy jednak mogli świadczyć Państwu pełnego zakresu usług za pośrednictwem Lidl Plus bazującego na tychże danych dotyczących Państwa. Tylko opcjonalne pola danych zostały oznaczone jako dobrowolne do wypełnienia.

9. Czy możemy zmienić Politykę Prywatności?

Zmiana Polityki Prywatności ochrony danych osobowych może być konieczna ze względu na zmianę stanu prawnego lub okoliczności przetwarzania danych przez Lidl Plus. Jeżeli, na przykład, zmienią się cele gromadzenia, przetwarzania lub wykorzystywania danych osobowych, a także tożsamość administratora i kategorie odbiorców danych, poinformujemy Państwa o tym i, jeżeli to wymagane, poprosimy o Państwa zgodę.

Polityka prywatności aplikacji Lidl Plus - Stan na styczeń 2024

Do przeglądania pliku PDF potrzebny jest czytnik Adobe Acrobat Reader.