Ta przeglądarka nie jest przez nas wspierana!
Aby wyświetlić stronę poprawnie, użyj jednej z następujących przeglądarek:Uwaga!Jeśli będziesz kontynuować za pomocą tej przeglądarki, Twoje zakupy mogą się nie udać :(

POLITYKA PRYWATNOŚCI DOTYCZĄCA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH (DALEJ: „POLITYKA PRYWATNOŚCI”)

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”), w niniejsze Polityce prywatności informujemy o sposobie postępowania z Twoimi danymi osobowymi.


1. Podmioty odpowiedzialne


Za opisane w niniejszej Polityce prywatności operacje przetwarzania danych odpowiadają częściowo Lidl sp. z o.o. sp.k., (dalej: „My”, „Lidl”) z siedzibą Jankowicach, przy ul. Poznańskiej 48, 62-080 Tarnowo Podgórne, oraz częściowo operatorzy platform portali społecznościowych (dalej: „Operator”, „Operatorzy”) – tacy jak np. Facebook, YouTube, Instagram i inni.


W przypadku niektórych operacji przetwarzania, pomiędzy Lidl a poszczególnymi Operatorami platform zachodzi relacja współadministracji w rozumieniu art. 26 RODO (por. punkt 4 Polityki).


Lidl sp. z o. o sp.k. prowadzi strony na następujących portalach społecznościowych (dalej: „Portale” lub „Platformy”):


2. Odpowiedzialność Operatorów portali społecznościowych


Mamy ograniczony wpływ na przetwarzanie danych przez Operatorów portali społecznościowych (np. zarządzenie użytkownikami i udostępnianymi przez nich informacjami).W zakresie dostępnych nam możliwości, dążymy do tego, aby ich działania były zgodne z zasadami ochrony danych. Zasadniczo jednak to Operatorzy portali decydują o sposobie przetwarzania przez siebie danych, a Lidl nie wie dokładnie, jakie dane przetwarzają.


Operator obsługuje całą infrastrukturę informatyczną usługi, posiada własną politykę prywatności i utrzymuje z Tobą własną relację (jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem usługi danego portalu społecznościowego). Ponadto, Operator ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszystkie kwestie związane z Twoimi danymi na profilu użytkownika, do którego jako Lidl nie posiadamy dostępu.

Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych przez konkretnych Operatorów oraz możliwości skorzystania z przysługujących Ci praw, znajdziesz w ich politykach prywatności:


Zwróć proszę uwagę, że podczas korzystania z konkretnej platformy, Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez jej Operatora na serwerach znajdujących się w państwach trzecich, takich jak w szczególności USA czy Zjednoczone Królestwo.

3. Nasza odpowiedzialność


a) Nasza obecność w mediach społecznościowych


Cel przetwarzania/ podstawy prawne

Celem przetwarzania danych na naszych stronach w portalach społecznościowych jest informowanie Klientów o ofertach, produktach, usługach, promocjach, konkursach, akcjach tematycznych, nowościach firmowych, a także interakcja z osobami odwiedzającymi portale społecznościowe w poszukiwaniu tych informacji oraz udzielanie odpowiedzi na pytania, umożliwienie im wyrażenia swojej opinii na nasz temat.


Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia treści na naszych portalach społecznościowych, jeżeli zajdzie taka potrzeba, np. w przypadku wpisów lub załączników naruszających prawo albo prawa osób trzecich (np. prawa autorskie, dobra osobiste), nawołujących do nienawiści, napastliwych lub naruszających zasady etyczne Lidl.


Z wykorzystaniem naszych portali społecznościowych, możemy udostępniać Ci różne treści i kontaktować się z Tobą. Podstawę prawną stanowi artykuł 6 ustęp 1 litera f) RODO. Przetwarzanie danych odbywa się w interesie działań PR i obsługi Klientów Lidl oraz osób odwiedzających nasze portale społecznościowe.

Operatorzy nie mają wpływu na przetwarzanie przez Lidl Twoich danych w ramach naszej wzajemnej komunikacji lub konkursów.


Dane, które wprowadzasz na naszej stronie na portalu społecznościowym, takie jak np. komentarze, filmy, zdjęcia, polubienia czy publiczne wpisy są publikowane wyłącznie na platformie i nie są przez przetwarzane i wykorzystywane do innych celów.


Jak już wspomniano, w kwestiach, w których Operator daje nam taką możliwość, dbamy o to, aby nasze strony na portalach społecznościowych były jak najbardziej zgodne z zasadami ochrony danych.


Odbiorcy danych/ Kategorie odbiorców danych


W niektórych przypadkach możemy udostępnić Twoje treści na naszej stronie, jeżeli umożliwia to portal społecznościowy i komunikujemy się za pośrednictwem danego portalu społecznościowego. Jeżeli na platformie portalu społecznościowego zwrócisz się do nas z zapytaniem, w zależności od wymaganej odpowiedzi, możemy przekierować Cię do innych, bezpieczniejszych kanałów komunikacji, które gwarantują poufność. W każdej chwili masz możliwość przesłania zapytania bezpośrednio pocztą tradycyjną (na adres wskazany powyżej) lub za pomocą formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej www.lidl.pl.


W odniesieniu do danych przekazywanych nam w sposób poufny np. poprzez funkcję wiadomości prywatnej, list lub e-mail, przekazywanie danych osobom trzecim spoza Grupy Lidl jest wykluczone. W wyjątkowych przypadkach dane są przetwarzane na nasze zlecenie przez naszych podwykonawców. Firmy te wybieramy z największą starannością, poddajemy audytom i w zawartej umowie zobowiązujemy je do przestrzegania postanowień artykułu 28 RODO. Konieczne może być również przekazanie fragmentów Twojego zgłoszenia naszym kontrahentom w celu opracowania Twojego zapytania. W takich przypadkach, zostanie ono uprzednio zanonimizowane. Jeżeli jednak konieczne będzie przekazanie Twoich danych osobowych, poinformujemy Cię o tym z wyprzedzeniem i poprosimy o wyrażenie zgody na takie działanie.


Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane / kryteria ustalania tego okresu:


Wszystkie dane osobowe, które uzyskaliśmy od Ciebie w ramach zapytań (sugestie, pochwały lub krytyka) za pośrednictwem wiadomości prywatnych są usuwane lub bezpiecznie anonimizowane najpóźniej w ciągu 90 dni od udzielenia ostatecznej odpowiedzi zwrotnej. Zachowanie terminu 90 dni wynika z faktu, że czasami może dojść do sytuacji, w której po uzyskaniu odpowiedzi skontaktujesz się z nami ponownie w tej samej sprawie, dzięki czemu będziemy mogli odnieść się do naszej wcześniejszej korespondencji. Doświadczenie pokazuje, że zazwyczaj po upływie 90 dni nie pojawiają się pytania zwrotne dotyczące naszych odpowiedzi.


Wszystkie publiczne posty opublikowane przez Ciebie na portalach społecznościowych pozostają na osi czasu przez cały czas, chyba że usuniemy je ze względu na aktualizację wątku, naruszenia prawa lub naruszenia naszych wytycznych lub samodzielnie podejmiesz decyzję o ich usunięciu.


W odniesieniu do usunięcia Twoich danych przez Operatorów nie mamy możliwości podjęcia żadnych działań. W takich przypadkach zastosowanie znajdują postanowienia Polityki prywatności konkretnego Operatora.


b) Konkursy


Cel przetwarzania/ podstawy prawne


Masz możliwość udziału w różnych konkursach na naszej stronie internetowej, portalach społecznościowych lub aplikacjach. Jeżeli w informacjach dedykowanych konkretnemu konkursowi (np. regulaminie) nie postanowiono inaczej lub nie udzieliłeś nam dalszej, wyraźnej zgody, dane osobowe przekazane nam przez Ciebie w ramach uczestnictwa w konkursie są wykorzystywane wyłącznie do jego przeprowadzenia (np. wyłonienia zwycięzców, powiadomienia ich o wygranej, wysyłki nagrody). Jeżeli w konkretnym portalu społecznościowym występujesz pod prawdziwymi danymi (np. nazwiskiem) lub można Cię rozpoznać na podstawie zdjęć opublikowanym na Twoim profilu, nie można wykluczyć możliwości zidentyfikowania Cię przez innych użytkowników.

Podstawę prawną przetwarzania danych w ramach konkursów stanowi zasadniczo artykuł 6 ustęp 1 litera b) RODO. W przypadku, gdy w ramach konkursu wyraziłeś zgodę na przetwarzanie swoich danych, podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ustęp 1 litera a) RODO. Jeżeli w ramach konkursu wyraziłeś zgodę na przetwarzanie danych, w dowolnym momencie masz możliwość jej wycofania ze skutkiem na przyszłość.


Odbiorcy danych/ kategorie odbiorców danych


Przekazanie danych podmiotom trzecim następuje tylko w przypadkach, gdy jest to niezbędne do przeprowadzenia konkursu lub wysyłki nagrody (np. nagroda jest wysyłana przez sponsora konkursu lub konieczne jest przekazanie danych firmie kurierskiej) lub jeżeli udzieliłeś nam na to wyraźnej zgody. Należy pamiętać, że w przypadku niektórych portali społecznościowych, ewentualne uczestnictwo jest również możliwe bezpośrednio na publicznie dostępnych witrynach (np. na tablicy lub w komentarzach), dzięki czemu inni użytkownicy mogą zobaczyć, iż bierzesz udział w konkursie. Ponadto, w takich przypadkach, na podstawie aktywności na danym portalu społecznościowym można uzyskać informacje o wygranej i zwycięzcach. Jeżeli w konkretnym portalu społecznościowym występujesz pod prawdziwymi danymi (np. nazwiskiem) lub można Cię rozpoznać na podstawie zdjęć opublikowanym na Twoim profilu, nie można wykluczyć możliwości zidentyfikowania Cię przez innych użytkowników.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane/ kryteria ustalania tego okresu

Po zakończeniu konkursu i wyłonieniu zwycięzców, dane osobowe uczestników zostaną usunięte w terminie nieprzekraczającym dwóch tygodni od wysyłki nagrody. Co do zasady, w przypadku nagród rzeczowych, dane zwycięzców są przechowywane przez okres przedawnienia ustawowych roszczeń wynikających z rękojmi oraz terminów wynikających z obowiązującego prawa podatkowego. W przypadku udziału w konkursie na stronie portalu społecznościowego (np. za pośrednictwem postu lub komentarza), nie mamy możliwości usunięcia Twoich danych oraz nie mamy wpływu na usunięcie Twoich danych przez Operatora. W tym przypadku, zastosowanie znajdują postanowienia Polityki prywatności konkretnego Operatora.

c) Analityka i monitorowanie mediów społecznościowych


Cel przetwarzania/ podstawy prawne


Oprócz informacji, które przekazujesz nam bezpośrednio za pośrednictwem Portalu społecznościowego, prowadzimy także działania w ramach analityki i monitorowania mediów społecznościowych. Ich celem jest uzyskanie obrazu postrzegania naszej firmy, produktów oraz usług, ocena prowadzonych przez nas działań marketingowych oraz identyfikacja potencjalnych możliwości poprawy. Posty na Platformach są analizowane pod względem liczby wyszukań lub innych kluczowych danych (np. odsłon czy kliknięć). Przeglądane będą wyłącznie te wpisy, które dobrowolnie udostępniłeś nieograniczonemu kręgowi osób.


Zakres przetwarzanych danych uzależniony jest przede wszystkim od rodzaju oraz treści konkretnego wpisu (np. może być różny w przypadku posta w formie tekstowej i w postaci graficznej). W indywidualnych przypadkach, identyfikator użytkownika może zostać wykorzystany, gdy Lidl chciałby zaoferować pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów. Niekiedy uzyskujemy także od Operatorów informacje o zasięgu poszczególnych wpisów na Portalach.


Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Lidl ma prawnie uzasadniony interes w analizowaniu opinii o naszej firmie, produktach i usługach w publicznie dostępnych wpisach oraz w możliwości podjęcia adekwatnej reakcji.


Odbiorcy danych/ kategorie odbiorców danych


Jeżeli przy prowadzeniu analityki i monitorowania mediów społecznościowych korzystamy z podmiotów zewnętrznych, firmy te wybieramy z największą starannością, poddajemy audytom i w zawartej umowie zobowiązujemy je do przestrzegania postanowień artykułu 28 RODO. W ramach współpracy z Socialbakers a.s. powyżej wskazane mogą być przetwarzane także na serwerach w USA.


Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane/ kryteria ustalania tego okresu


Lidl zasadniczo nie przechowuje Twoich danych osobowych, a jedynie analizuje je w ukierunkowany sposób pod kątem podjęcia potencjalnie wymaganych działań. W pojedynczych przypadkach, możemy przechowywać Twoje dane przez okres nieprzekraczający 2 lat w celu przeprowadzenia corocznych ocen porównawczych, o ile wcześniej nie usuniesz swoich danych z Portalu.

4. Współadministracja w rozumieniu art. 26 ust. 1 RODO


W odniesieniu do niektórych operacji przetwarzania, z Operatorami Platform społecznościowych zachodzi relacja współadministracji w rozumieniu art. 26 ust. 1 RODO.


Operator konkretnej platformy oraz my wspólnie odpowiadamy za wykorzystywane na konkretnym Portalu metody śledzenia zachowań użytkownika. Tzw. web-tracking może odbywać się niezależnie od tego, czy jesteś zalogowany lub zarejestrowany na portalu społecznościowym. Jak już wspomniano powyżej, nie mamy żadnego wpływu na web-tracking stosowany przez Operatora portalu społecznościowegp. W szczególności nie możemy go np. wyłączyć.


Podstawę prawną web-trackingu stanowi art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.


Szczegółowe informacje na temat odbiorców lub kategorii odbiorców danych, a także okresów ich przechowywania, względnie kryteriów ustalania tych okresów, możesz znaleźć w politykach prywatności konkretnych Operatorów. Nie mamy wpływu na zawarte w nich postanowienia.


Informacje dotyczące możliwości skorzystania z przysługujących Ci praw, w tym dot. web-trackingu oraz wycofania udzielonych przez Ciebie zgód, znajdziesz w politykach prywatności konkretnych Operatorów (linki do nich znajdziesz w sekcji 2). Możesz także bezpośrednio skontaktować się z konkretnymi Operatorami, korzystając z danych kontaktowych zamieszczonych w ich informacjach prawnych.


W odniesieniu do statystyk dot. użytkowników, które otrzymujemy od Operatorów konkretnych Portali społecznościowych, mamy na nie wpływ i możemy zapobiec ich udostępnianiu jedynie w ograniczonym zakresie. Dbamy jednak o to, aby nie przekazywali nam oni żadnych dodatkowych, opcjonalnych statystyk.

Należy pamiętać, że Operator wykorzystuje Twoje dane na profilu oraz dane o zachowaniu w sieci do analizy Twoich preferencji, kontaktów osobistych czy zainteresowań na zasadach opisanych w jego polityce prywatności. Lidl nie ma jakiegokolwiek wpływu na przetwarzanie lub udostępnianie Twoich danych przez Operatora Platformy.


5. Przetwarzanie danych w krajach trzecich


Jeżeli przekazujemy Twoje dane osobowe do odbiorców w państwach trzecich (poza Europejskim Obszarem Gospodarczym), uzyskasz takie informacje z niniejszej polityki prywatności. Poprzez przyjmowanie decyzji o adekwatności, Komisja Europejska ocenia, czy wskazany kraj zapewnia adekwatny poziom ochrony danych. Z kompletną listą państw, dla których wydano decyzje stwierdzające odpowiedni stopień ochrony, możesz zapoznać się klikając w poniższy link: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/adequacy-decisions_pl.


Jeśli adekwatny poziom ochrony w odniesieniu dla państwa trzeciego nie został stwierdzony przez Komisję Europejską, zapewniamy, aby dane osobowe były zabezpieczone w odpowiedni sposób przy wykorzystaniu innych środków, takich jak: wiążące reguły korporacyjne, standardowe klauzule umowne, mechanizmy certyfikacji czy zatwierdzone kodeksy postępowania. Po więcej informacji w tym zakresie możesz zwrócić się do naszego Inspektora ochrony danych (dane kontaktowe w sekcji 8. poniżej).


Korzystanie przez Ciebie z konkretnego Portalu społecznościowego może skutkować przetwarzaniem Twoich danych w państwach trzecich (poza Europejskim Obszarem Gospodarczym) przez jego Operatora. Więcej informacji na temat potencjalnego przetwarzania danych w krajach trzecich przez Operatorów portali, na które Lidl nie ma jakiegokolwiek wpływu, znajdziesz w ich politykach prywatności (bezpośrednie linki w sekcji 2).

6. Wykorzystywanie bit.ly

W niektórych miejscach (takich jak np. oficjalne profile Lidl w portalach społecznościowych), korzystamy z usług skracania linków, prowadzących do naszych stron. Ich dostawcą jest Bitly, Inc. z siedzibą w USA. Interakcja z takim linkiem może, w zależności od ustawień Twojej przeglądarki, spowodować instalację na Twoim urządzeniu ciasteczek Bitly. Przechowują one w szczególności takie dane jak adres IP, data i godzina wejścia na stronę, adres przekierowania oraz język, system operacyjny Twojego urządzenia, a także nazwę i wersję przeglądarki. Cookies mogą być wykorzystywane m.in. do mierzenia zainteresowania użytkowników poszczególnymi treściami. Więcej informacji nt. celów oraz zasad przetwarzania danych przez Bitly, a także szczegóły dot. wykorzystywanych ciasteczek, znajdziesz w polityce prywatności Bitly, dostępnej pod adresem: https://bitly.com/pages/privacy. Jeżeli nie życzysz sobie P wykorzystywania ciasteczek przez Bitly, możesz skorzystać z mechanizmu opt-out: https://bit.ly/a/optout.


7. Prawa osób, których dane dotyczą


7.1 Zestawienie


Jeżeli spełnione są odpowiednie warunki prawne, oprócz prawa do odwołania udzielonych nam zgód przysługują Tobie jeszcze następujące prawa:

  • prawo do uzyskania informacji o zapisanych u nas Twoich danych osobowych zgodnie z artykułem 15 RODO,
  • prawo do sprostowania niepoprawnych lub uzupełnienia niekompletnych danych zgodnie z artykułem 16 RODO,
  • prawo do usunięcia zapisanych u nas Twoich danych zgodnie z artykułem 17 RODO,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych zgodnie z artykułem 18 RODO,
  • prawo do przenoszenia danych zgodnie z artykułem 20 RODO,
  • prawo do wyrażenia sprzeciwu zgodnie z artykułem 21 RODO.


W przypadku skorzystania z przysługujących Ci praw, udzielenie odpowiedzi na zapytanie podlega archiwizacji przez okres 3 lat w celu udokumentowania realizacji przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa. Okres ten rozpoczyna się w momencie udzielenia przez nas ostatecznej odpowiedzi.


7.2 Prawo do uzyskania informacji zgodnie z artykułem 15 RODO


Zgodnie z artykułem 15 ustęp 1 RODO masz prawo do tego, aby na żądanie otrzymać bezpłatną informację o danych osobowych zapisanych w związku z Twoją osobą. Obejmuje to w szczególności kwestie takie jak:

  • cele, w których przetwarzane są dane osobowe;
  • kategorie przetwarzanych danych osobowych;
  • odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych, wobec których Twoje dane osobowe zostały lub zostaną jeszcze udostępnione;
  • planowany okres, przez który Twoje dane osobowe będą przechowywane, a jeżeli konkretne informacje na ten temat nie są możliwe, kryteria ustalania okresu przechowywania;
  • prawo do sprostowania lub usunięcia Twoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania przez administratora lub prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec tego przetwarzania;
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  • wszystkie informacje o pochodzeniu danych, jeżeli dane osobowe nie są zbierane od osoby, której dotyczą;
  • wykorzystanie zautomatyzowanego podejmowania decyzji łącznie z profilowaniem zgodnie z artykułem 22 ustęp 1 i 4 RODO i – przynajmniej w tych przypadkach – rzeczowe informacje o stosowanej logice oraz zasięgu i zamierzonych skutków takiego przetwarzania wobec osoby, której dane dotyczą.


Jeżeli dane osobowe są przekazywane do kraju trzeciego lub organizacji międzynarodowej, masz prawo do uzyskania informacji o odpowiednich gwarancjach zgodnie z artykułem 46 RODO związanych z przekazywaniem danych.


7.3 Prawo do sprostowania zgodnie z artykułem 16 RODO


Masz prawo do żądania od nas niezwłocznego sprostowania nieprawidłowych danych osobowych dot. Twojej osoby. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, masz prawo do zażądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych – również za pomocą oświadczenia uzupełniającego.


7.4 Prawo do usunięcia danych zgodnie z artykułem 17 RODO


Masz prawo do żądania od nas niezwłocznego usunięcia Twoich danych osobowych, o ile zajdzie jeden z następujących powodów:

  • dane osobowe nie są już potrzebne do celów, dla których zostały zgromadzone lub przetworzone w inny sposób;
  • odwołasz zgodę, na podstawie której odbywało się przetwarzanie zgodnie z artykułem 6 ustęp 1 litera a) lub artykułem 9 ustęp 2 litera a) RODO i nie będzie istniała inna podstawa prawna do przetwarzania;
  • zgodnie z artykułem 21 ustęp 1 lub ustęp 2 RODO złożysz sprzeciw wobec przetwarzania i w przypadku artykułu 21 ustęp 1 RODO nie będą istniały żadne nadrzędne uzasadnione podstawy do przetwarzania;
  • dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
  • usunięcie danych osobowych jest wymagane do spełnienia obowiązku prawnego;
  • dane osobowe były przetwarzane w związku z oferowanymi usługami społeczeństwa informacyjnego zgodnie z artykułem 8 ustęp 1 RODO.


Jeżeli udostępniliśmy dane osobowe i jesteśmy zobowiązani do ich usunięcia, to z uwzględnieniem dostępnych technologii i kosztów implementacji podejmujemy stosowne działania, aby poinformować osoby trzecie przetwarzające Twoje dane o tym, że również od nich żądasz usunięcia wszystkich linków do tych danych osobowych lub kopii albo replikacji tych danych osobowych.


7.5 Prawo do ograniczenia przetwarzania Twoich danych zgodnie z artykułem 18 RODO


Masz prawo do żądania od nas ograniczenia przetwarzania, jeżeli zajdzie jeden z poniższych warunków:

  • kwestionujesz prawidłowość danych osobowych;
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem i zamiast usunięcia żądasz ograniczenia wykorzystywania danych osobowych;
  • administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów, w jakich były przetwarzane, jednak osobie, której dane dotyczą są one potrzebne do wysunięcia, wykonania lub obrony roszczeń z tytułu prawa albo
  • złożyłeś sprzeciw wobec przetwarzania zgodnie z artykułem 21 ustęp 1 RODO i nie ustalono jeszcze, czy uzasadnione interesy administratora przeważają nad Twoimi interesami.


7.6 Prawo do przenoszenia danych zgodnie z artykułem 20 RODO


Masz prawo do otrzymania udostępnionych nam swoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnym i nadającym się do odczytu maszynowego formacie oraz prawo do niezakłóconego przez nas przekazania tych danych innemu administratorowi, o ile

  • przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody według artykułu 6 ustęp 1 litera a) lub artykułu 9 ustęp 2 litera a) albo na podstawie umowy zgodnie z artykułem 6 ustęp 1 litera b) RODO i
  • przetwarzanie odbywa się z wykorzystaniem metod zautomatyzowanych.


Przy wykonywaniu prawa do przenoszenia danych masz możliwość zdecydowania, że dane osobowe zostaną przez nas przekazane bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to wykonalne pod względem technicznym.


7.7 Prawo do sprzeciwu zgodnie z artykułem 21 RODO


Pod warunkami zawartymi w artykule 21 ustęp 1 RODO możesz sprzeciwić się przetwarzaniu danych z powodów, które wynikają z Twojej szczególnej sytuacji.


Powyższe ogólne prawo do sprzeciwu obowiązuje w odniesieniu do wszystkich opisanych w niniejszej Polityce prywatności celów przetwarzania, w ramach których przetwarzanie odbywa się na podstawie artykułu 6 ustęp 1 litera f) RODO. W przeciwieństwie do specjalnego prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach reklamowych, zgodnie z RODO do wykonania takiego sprzeciwu jesteśmy zobowiązani, tylko jeżeli poinformują nas Państwo o nadrzędnych powodach, np. możliwym zagrożeniu życia lub zdrowia.


7.8 Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zgodnie z art. 77 RODO


Masz również prawo w dowolnym momencie złożyć skargę do właściwego organu nadzorczego ds. ochrony danych. Właściwym organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

8. Punkty kontaktowe


a) Punkt kontaktowy w przypadku pytań lub realizacji praw podmiotów danych


Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące naszych stron w Portalach społecznościowych lub w celu skorzystania z przysługujących Ci praw jako osobie, której dane dotyczą, możesz skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta:

https://obsluga-klienta.lidl.pl/SelfServicePL/


b) Punkt kontaktowy w przypadku pytań dotyczących ochrony danych

Jeżeli masz dodatkowe pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych, możesz skontaktować się z naszym Inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe poniżej).


9. Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych



Z Inspektorem ochrony danych Lidl sp. z o.o. sp. k. możesz skontaktować się z wykorzystaniem poniższych adresów – korespondencyjnego oraz poczty elektronicznej:


Lidl sp. z o.o. sp k.

Dział Ochrony Danych Osobowych

ul. Poznańska 48, Jankowice

62-080 Tarnowo Podgórne

e-mail: ochronadanychosobowych@lidl.pl