Ta przeglądarka nie jest przez nas wspierana!
      Aby wyświetlić stronę poprawnie, użyj jednej z następujących przeglądarek:Uwaga!Jeśli będziesz kontynuować za pomocą tej przeglądarki, Twoje zakupy mogą się nie udać :(

      Narciarskie ABC dla dzieci i młodzieży

      Kiedy dzieci mogą rozpocząć naukę jazdy na nartach?

      Mówi się, że już trzy- i czterolatki mają odpowiednią koordynację ruchową i inne umiejętności potrzebne do nauki jazdy na nartach. Należy jednak wziąć pod uwagę, że jest to sprawa indywidualnego rozwoju każdego dziecka. W każdym razie możemy potraktować ten wiek jako najlepszy czas do zdobywania pierwszych narciarskich doświadczeń. Na początek jednak starajmy się przede wszystkim zainteresować nasze dziecko zabawą na śniegu i oswoić je z całkiem nowymi wynalazkami, jakimi są narty, kijki, kask, a przede wszystkim wyciąg narciarski. Pomyślmy również o wykupieniu kilku godzin nauki jazdy na nartach z instruktorem.

      Ile godzin dziennie dziecko może przebywać na stoku?

      Jeżeli Twoje dziecko dopiero stawia pierwsze kroki na stoku, to powinniśmy myśleć nie o liczbie godzin, a o liczbie zjazdów. Jednak gdy mówimy o pięciosześciolatku, który już pierwsze zjazdy ma za sobą, wtedy wystarczą 3-4 godziny. Wówczas mamy pewność, że nasze dziecko się nie przesili, a tym samym nie zniechęci do jazdy. Oczywiście jazdę musimy przeplatać przerwami, np. w trybie: 2 godziny aktywności, godzina przerwy i kolejne 2 godziny jazdy, pamiętając o tym, że dzieci szybko się nudzą jedną, dłużej wykonywaną czynnością. Podczas przerwy warto zdjąć na chwilę narty i dać dziecku odpocząć. Ten czas możemy wykorzystać na zjedzenie zdrowej przekąski lub zabawę.

      Czy dziecko potrzebuje specjalnych fizycznych przygotowań przed wyjazdem na narty?

      Większość maluchów ma nieograniczone zasoby energii i jest aktywna fizycznie przez okrągły rok. Jeśli jednak to stwierdzenie nie dotyczy Twojego dziecka, absolutnie nie możesz wysyłać go bez odpowiedniego przygotowania na stok.


      Zadbaj o jego kondycję i zacznijcie ćwiczyć razem minimum miesiąc przed planowanym wyjazdem. Wystarczy np. 2 razy dziennie po 20 przysiadów, pajacyków czy 5 minut na skakance. Takie ćwiczenia nie zajmą wiele czasu, nie znudzą ani nie przeciążą dziecka, a na pewno znacznie poprawią kondycję i przygotują nogi na narciarskie obciążenia.