Lidl mądry wybór
Główna treść

Lidl w czołówce rankingu Greenpeace

Lidl w czołówce rankingu Greenpeace

Lidl już po raz czwarty z rzędu znalazł się w ścisłej czołówce rankingu detalistów Greenpeace opracowanego na podstawie strategii pozyskiwania ryb, owoców morza i produktów rybnych.

W opublikowanym w połowie styczna 2014 r. rankingu, który znalazł się w poradniku konsumenta „Dobra Ryba” sieć zajęła wysokie drugie miejsce.

Wyniki Rankingu Greenpeace są podpowiedzią dla tych konsumentów, którzy chcą kupować ryby i owoce morza odpowiedzialnie, to znaczy mając na uwadze zachowanie czy też odbudowanie naturalnego bogactwa ekosystemów mórz i oceanów. Poradnik konsumenta „Dobra ryba” wskazuje również konsumentom te ryby, które znajdują się na tzw. „Czerwonej Liście”, czyli są gatunkami zagrożonymi wyginięciem lub których połowy albo hodowla są szkodliwe. Dzięki wybieraniu odpowiedzialnych detalistów klienci mogą realnie przyczyniać się do poprawy stanu mórz i oceanów podczas codziennych zakupów. Problem przełowienia, bądź niszczenia ekosystemów jest ogromny, a świadomość tego stanu rzeczy jest niska. Dlatego także na sieciach detalicznych spoczywa odpowiedzialność za stan mórz i oceanów.

Firma Lidl od lat realizuje zrównoważoną politykę dotyczącą ryb i produktów rybnych. Potwierdzeniem mogą być m.in. sformułowane specjalnie przez Lidl wytyczne związane z zakupem ryb i skorupiaków, które muszą spełniać dostawcy współpracujący z firmą. Oprócz wysokiej pozycji w badaniu Greepeace Lidl może się poszczycić posiadaniem w swoim asortymencie produktów ze znakiem Marine Stewardship Council. Jest to organizacja, której celem jest odnowienie ekosystemów morskich. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na oznaczenie Dolphin Safe Tuna na puszkach tuńczyka znajdujących się w sklepach Lidl. Oznaczenie to jest potwiedzeniem, że podczas połowu tuńczyka wykluczone są przyłowy delfinów.

Wszystko to daje pewność, że w Lidlu kupuje się „Dobrą Rybę”
http://www.greenpeace.pl/dobraryba/